Performancing Metrics

سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران 782 درصد افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 386369
تاریخ انتشار: 17 دی 1395 - 16:06
از ابتدای سال 92 تا آذر 95؛
عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در بازار سرمایه کشور در اوایل سال 1392 حدود یک هزار و 397 میلیارد ریال بوده که این رقم در آذرماه امسال با 782 درصد رشد به 12 هزار و 321 میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، پس از رفع تحریم ها، تمایل اشخاص و شرکت های خارجی برای حضور در بازار سرمایه ایران با هدف خرید سهام و اوراق بهادار افزایش یافته که پیش بینی می شود با رفع کامل محدودیت های بانکی، رشد بیشتری نیز داشته باشد.

بر اساس قانون، خارجی ها می توانند پس از طی مراحل قانونی و اخذ کد معاملاتی، در داد و ستدهای بازار سرمایه مشارکت داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، سعید فلاح پور رئیس مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار با تشریح میزان تامین مالی از طریق بازار سرمایه، افزود: میانگین تامین مالی از طریق بازار سرمایه در پنج سال اخیر معادل 398 هزار میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: در مجموع از سال 92 تاکنون 2 هزار و 846 هزار میلیارد ریال، تامین مالی از طریق بازار سرمایه انجام شده است.

فلاح پور به اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برای توسعه بازار سرمایه و تقویت نقش آن در تامین مالی بنگاه ها اشاره کرد و گفت: همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به طراحی ابزارهای جدید تامین مالی، جایگزینی تامین مالی بانک محور به تامین مالی از طریق بازار سرمایه، بکارگیری سرمایه های خرد در پروژه های کلان، فرهنگ سازی و ارتقای سطح سواد مالی، توسعه بازار صکوک، توسعه بورس‌های کالایی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و بهبود زیرساخت‌ها، اقدام کرده است .

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه میانگین اندازه بازار در پنج سال اخیر معادل سه بیلیارد و 877 هزار میلیارد ریال (387 هزار و 700 میلیارد تومان) بوده است، گفت: این رقم از 2 بیلیارد و 445 هزار میلیارد ریال (244 هزار و 500 میلیارد تومان) در پایان سال 1391، تا پایان امسال به 6 بیلیارد و 881 هزار میلیارد ریال (688 هزار و 100 میلیارد تومان) افزایش خواهد یافت.

پیش از این، بهادر بیژنی جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره دیپلماسی بورسی و افزایش تعاملات بین المللی بازار سرمایه ایران پس از رفع تحریم ها، گفته بود: تعامل خود با نهادهای بین المللی را از پیش از اجرایی شدن برجام آغاز کردیم و بر این اساس با شماری از نهادهای بین المللی بازار سرمایه همکاری ها را افزایش دادیم.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید