Performancing Metrics

ذوق زدگی نتانیاهو از رد شدن قطعنامه شورای امنیت در مجلس نمایندگان آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 386381
تاریخ انتشار: 17 دی 1395 - 20:30
نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه از اقدام نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا برای محکومیت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این رژیم، استقبال کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «بنیامین نتانیاهو» با صدور بیانیه ای درباره این اقدام نمایندگان آمریکا گفت: پس از آن افتضاح ضد اسرائیلی در شورای امنیت سازمان ملل، مجلس نمایندگان آمریکا با رد این قطعنامه، بطور چشمگیری حمایت خود را از اسرائیل اعلام کرد. از این اقدام نمایندگان آمریکا با آغوش باز استقبال می کنم و از آنها تشکر می کنم که چنین تصمیمی را گرفتند.

نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) با اکثریت آرا قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را محکوم کردند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه اخیر خود از رژیم صهیونیستی خواسته بود به فعالیت های شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین پایان دهد.

نمایندگان کنگره آمریکا با 342 رای در مقابل 80 رای با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مخالفت کردند.
در این رای گیری اکثریت قریب به اتفاق حزب جمهوری خواه به این مساله رای داد و بخش زیادی از دموکرات ها نیز به آن رای دادند.

متن تصویب شده از سوی نمایندگان کنگره آمریکا خواستار لغو قطعنامه شورای امنیت شده است.

پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه رای گیری برای متن مذکور گفت که دولت از همپیمان ما (رژیم صهیونیستی) دست کشیده و این در حالی است که اسرائیل بیش از گذشته به ما نیاز دارد.

در متن مذکور که از سوی نمایندگان آمریکا تایید و تصویب شده خواستار لغو قطعنامه و یا تجدید نظر در آن شده است تا زمینه برای حل و فصل درگیری ها از طریق مذاکرات دو جانبه مستقیم بین فلسطینی ها و صهیونیست ها فراهم شود.

در قطعنامه 2334 شورای امنیت که در 23 دسامبر با رای 14 کشور و امتناع آمریکا از رای دادن به تصویب رسید، از تل آویو خواسته شده به شهرک سازی ها در سرزمین های اشغالی فلسطین پایان دهد.

چنین قطعنامه ای پس از سال 1967 میلادی برای نخستین بار است که از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی صادر می شود.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید