Performancing Metrics

ترامپ تمام سفیران دولت اوباما را برکنار کرد | اتاق خبر
کد خبر: 386384
تاریخ انتشار: 17 دی 1395 - 21:16
تیم ترامپ از همۀ دیپلمات‌های آمریکایی خواسته است پیش از مراسم تحلیف، کناره‌گیری کنند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، تیم دولت انتقالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا از همه دیپلمات‌های این کشور در خارج خواسته است مأموریت خود را تا پیش از مراسم تحلیف در کاخ سفید تحویل دهند و بازگردند.

روزنامه نیویورک تایمز با انتشار این خبر به نقل از چند دیپلمات آگاه آمریکایی اعلام کرد که این درخواست بدون هیج استثنایی مطرح شده است.

بر اساس یکی از اسناد وزارت امور خارجه آمریکا مورخ 23 دسامبر، در صورت اجرایی شدن این درخواست تیم ترامپ، آمریکا به مدت چند ماه در کشورهای مهمی مانند آلمان، کانادا و انگلیس نماینده دیپلماتیکی که به تأیید سنا رسیده باشد، نخواهد داشت.

این درخواست درحالی است که در دولت‌های قبلی آمریکا از هر دو حزب، مأموریت برخی نمایندگان و هیات‌های دیپلماتیک پس از روی کار آمدن دولت جدید برای چند هفته یا چند ماه تمدید می‌شد.

بر اساس ادعای یک مقام عالیرتبه دولت انتقالی دونالد ترامپ به نیویورک تایمز، هیچ سوء نیتی پشت این درخواست نیست و هدف از آن، اطمینان از این موضوع است که همه نمایندگان دولت اوباما در تاریخ تعیین شده پست خود را تحویل می‌دهند.

به گزارش العالم این درحالی است که دیپلمات‌های آمریکایی به نیویورک تایمز گفته‌اند این اقدام تیم ترامپ، حتی زندگی شخصی آنها را تحت تأثیر قرار داده است و به همین دلیل برخی از آنها که فعالیت‌های ناتمام در کشورهای مقصد دارند برای مثال فرزندانشان در این کشورها به مدرسه می‌روند باید برای تمدید اقامت خود درخواست ویزا دهند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید