Performancing Metrics

توقیف محموله ۱۵۰ تنی موز قاچاق | اتاق خبر
کد خبر: 386601
تاریخ انتشار: 22 دی 1395 - 15:27
معاون حجتی خبر داد؛
معاون وزیر جهاد از توقیف یک محموله ۱۵۰ تنی موز قاچاق در مرز بازرگان خبر داد و گفت: روش کشت بافت، سرعت تکثیر انبوه گیاهانی را که در معرض انقراض قرار دارند، افزایش می‌دهد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمدعلی طهماسبی در حاشیه اولین همایش ملی کشت بافت در محصولات کشاورزی با بیان اینکه در روش کشت بافت،  گیاهان حاصل اصالت نژاد و سلامتی بالایی دارند، اظهار داشت: تنها راه جلوگیری از واردات، ایجاد شرایط رقابتی است تا تولیدکنندگان بتوانند در این راستا، به تولیدات خود ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه روش کشت بافت، سرعت تکثیر انبوه گیاهانی را که در معرض انقراض قرار دارند، افزایش می‌دهد ادامه داد: این‌ روش می‌تواند در همه عرصه‌های جنگلی، ‌مرتعی و گیاهان زراعی و باغی مورد استفاده قرار ‌گیرد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی، روش کشت بافت همچنین می‌تواند در توسعه تولید برخی گیاهان که از نظر تجاری برای کشور اهمیت دارند و از خشکسالی مراتع دچار آسیب شده‌اند، مفید واقع شود.

طهماسبی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر ۶۷ شرکت بخش خصوصی و دانش‌بنیان در این زمینه در کشور فعال شده‌اند، ادامه داد: تولید گیاهان زینتی، دارویی، زراعی، جنگلی، گرمسیری و نیمه‌گرمسیری و همچنین گیاهان سرد و معتدل با توسعه کشت بافت امکان‌پذیر است و به همین خاطر، این روش باید جایگزین روش‌های سنتی شود.

معاون وزیرجهادکشاورزی در اظهارنظری جداگانه درباره مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه اخیرا واردکنندگان میوه‌های ممنوعه و مغازه‌داران در خارج از میدان مرکزی و در سردخانه‌های اطراف شهر تهران، اقدام به معامله و خرید و فروش میوه‌های قاچاق می‌کنند، اضافه کرد: چگونه ممکن است شما به عنوان یک شهروند از این موضوع خبر داشته باشید؛ اما مسئولان از آن بی‌خبر باشند؟

طهماسبی با بیان اینکه اخیرا محموله ۱۵۰ تنی موز قاچاق در مرز بازرگان توقیف شده است، افزود: برخی واردکنندگان، هنگام ورود محصول خود در گمرک کم‌اظهاری می‌کنند که این بار، گمرک با هوشیاری توانست مانع آنان شود.

به کشت قطعه‌ای از بافت گیاه در شرایط آزمایشگاهی و کاملا استریل، کشت بافت یا کشت درون شیشه‌ای می‌گویند که در نهایت از این قطعه، یک گیاه کامل به دست می‌آید.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید