Performancing Metrics

صندوق بازنشستگی فولاد به وزارت تعاون انتقال یافت | اتاق خبر
کد خبر: 386607
تاریخ انتشار: 22 دی 1395 - 17:01
با تصویب ماده ای از برنامه ششم توسعه؛
نمایندگان مجلس با تصویب ماده ای از لایحه برنامه مقرر کردند صندوق بازنشستگی فولاد با حفظ هویت مستقل به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتقال یابد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی ماده ای از لایحه برنامه به تصویب رسید که طبق آن سازمان تامین اجتماعی مکلف شد در طول برنامه همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را به ترتیب زیر انجام دهد.

۱- همسان سازی خوب بازنشستگان حسب نسبت اولین مستمری دریافتی با سقف پرداختی در زمان برقراری مستمری به طوری که مستمری هیچ بازنشسته ای کمتر از نسبت فوق الذکر نباشد.

۲- ترمیم حداقل پرداختی بازنشستگان تا پایان سال دوم اجرای برنامه به میزان حداقل حقوق بازنشستگان کشوری

طبق تبصره این ماده مستمری بازنشستگان کمتر از ۳۰ روز به تناسب ترمیم خواهد شد.

همچنین وزارت نیرو به نمایندگی از دولت مطابق بودجه سنواتی مکلف شد تمامی کارکنان حاکمیتی شاغل در پست های فشار قوی با اولویت کارورها پست های فشار قوی برق (با عنایت به تخصص و حاکمیتی بودن شغل) را از حیث حقوق و مزایا و سایر امتیازات با کارکنان رسمی و پیمانی یکسان نماید.

همچنین طبق مصوبه مجلس، موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با کلیه وظایف، اختیارات، تعهدات و دارایی ها از جمله اموال منقول و غیرمنقول، سهام، امتیازات، موجودی، اسناد و اوراق با حفظ هویت مستقل به وزارت رفاه انتقال یافت.

علاوه بر این مقرر شد حداکثر طی مدت سه سال، کلیه تعهدات حال و اتی صندوق- به میزانی که بر اساس مطالعات (محاسبه بیمه‌ای برای تعیین ارزش فعلی تعهدات آتی) که حداکثر ظرف مدت سه ماه به تایید سازمان حسابرسی کشور می رسد و مورد تایید سازمان قرار می گیرد- با منابع حاصل از واگذاری سهام، سهم الشرکه، اموال شرکت ها، امتیازات، حقوق بهره برداری از معادن و حقوق مالی دولت و سایر منابع حسب مورد از طریق سازمان خصوصی سازی و خزانه داری کل پرداخت خواهد شد.

میزان واگذاری ها هر ساله در بودجه های سالانه پایدار خواهد گردید.

نمایندگان با ۱۶۱ رای موافق، ۴۲ رای مخالف، ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در مجلس این ماده را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید