Performancing Metrics

غرب نباید از گفت‌وگو با بشار اسد دست بردارد | اتاق خبر
کد خبر: 386628
تاریخ انتشار: 22 دی 1395 - 23:40
فرانسوا فیون:
فرانسوا فیون از کاندیداهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی در فرانسه و نخست وزیر سابق این کشور گفت، بشار اسد رئیس جمهور سوریه مورد حمایت بخشی از مردم این کشور قرار داشته و بنابراین غرب باید گفت‌وگو با او را حفظ کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فرانسوا فیون، کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواهان فرانسه امروز (چهارشنبه) گفت که گفت‌وگو با بشار اسد رئیس جمهور سوریه را برای حل و فصل بحران این کشور مد نظر قرار می‌دهد.

او در مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی تاکید کرد: دیپلماسی غرب و فرانسه با خودداری کردن از گفت‌وگو با حکومت بشار اسد باعث کنار گذاشته شدن خود از فرآیند حل و فصل جنگ سوریه می‌شود. امروز ما می‌بینیم که چطور روس‌ها، ایرانی‌ها و ترکیه‌ای‌ها بدون شرکت ما مسئله سوریه را حل می‌کنند.

با این حال نخست وزیر سابق فرانسه مدعی شد که نمی‌خواهد بشار اسد در قدرت باقی بماند. او همچنین گفت که قانونگذاران فرانسوی که اخیرا در تاریخ 5-10 ژانویه به سوریه سفر کردند را به این منظور تشویق نکرده است.

فیون همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه بخشی از مردم سوریه از بشار اسد حمایت می‌کنند دیپلماسی غربی نباید از گفت‌وگو با او دست بردارد.

این در حالی است که بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز دوشنبه گذشته در مصاحبه‌ای از اظهارات اخیر فرانسوا فیون مبنی بر اینکه جنگ با تروریسم باید بدون مداخله در امور داخلی یک کشور انجام شود استقبال کرد.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید