Performancing Metrics

آیین نامه فروشگاه های مجازی و اینترنتی در مرحله بازنگری است | اتاق خبر
کد خبر: 386808
تاریخ انتشار: 26 دی 1395 - 19:38
معاون تشکل های صنفی مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: آیین نامه اجرایی فروشگاه های مجازی و اینترنتی در حال بازنگری است و تا پایان امسال به تصویب هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور می رسد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «قاسم گل گواهی» افزود: در ماده 87 قانون نظام صنفی به فعالیت فروشگاه های اینترنتی و مجازی اشاره شده است.

معاون تشکل های صنفی مرکز امور اصناف گفت: شیوه فعالیت فروشگاه های مجازی و اینترنتی، فرآیند و شرایط صدور مجوز و همچنین نظارت بر فعالیت این فروشگاه های مجازی در آیین نامه دیده شده است.

گل گواهی در واکنش به انتقادها درباره وفور فروشگاه های مجازی و اینترنتی در کشور و عواقب احتمالی فعالیت این فروشگاه ها گفت: در همه دنیا، این نوع نوین سازی در شبکه توزیع صورت می گیرد. همچنین در ارزیابی فعالیت فروشگاه های اینترنتی باید توجه کرد از کدام منظر فعالیت فروشگاه های مجازی بررسی می شود؛ از دیدگاه یک واحد صنفی که فروشگاه های مجازی را به عنوان رقیب در بازار کار می بیند یا از نگاه مردم و مصرف کنندگان؟

وی در عین حال از ایجاد واحد مستقل فروشگاه های مجازی در مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران خبر داد و گفت: بدون شک اگر بنا بود فعالیت فروشگاه های مجازی و اینترنتی مثبت و موثر نباشد، این موضوع در متن قانون نمی آمد.

بر اساس ماده 87 قانون نظام صنفی کشور، فعالیت افراد صنفی در فضای مجازی (سایبری) مستلزم اخذ پروانه کسب از اتحادیه مربوط است.

انتهایپیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید