Performancing Metrics

چرا وقتی توپولف‌ها می‌افتاد صدا از کسی درنیامد؟! | اتاق خبر
کد خبر: 386917
تاریخ انتشار: 29 دی 1395 - 09:16
سایه یکساله برجام بر سر اقتصاد ایران
عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با انتقاد از برخی سیاه‌نمایی‌ها و بزرگ‌نمایی‌هایی که درباره برجام صورت می‌گیرد، گفت: مگر روزی که قطعنامه تصویب شد، زمین‌گیر شدیم که حالا انتظار داشته باشیم با لغو آن بلند شویم؟

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی خدایی در آستانه یک‌سالگی برجام تاثیرگذاری آن بر اقتصاد ایران را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: چیزی که سرمایه گذار خارجی را فراری می‌دهد، قانون کار و دستمزد کارگران نیست، سیاه‌نمایی‌ها و بزرگ‌نمایی‌هایی است که درباره برجام و دستاوردهای آن صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: معتقدم درباره برجام و دستاوردهای آن از جانب هر دو طرف ظلم صورت می‌گیرد، هم آنهایی که در مورد برجام بزرگ نمایی می‌کنند و هم کسانی که درباره آن رویکرد سیاه‌نمایی در پیش گرفته‌اند و آن را زیر سوال می‌برند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار ادامه داد: ممکن است عده‌ای از ابعاد دیگر به برجام نگاه کنند و خواستار بدتر شدن شرایط باشند. ولی واقعیت این است که باید ببینیم اگر این توافق صورت نمی‌گرفت با روندی که قبل از توافق هسته‌ای وجود داشت امروز چه اتفاقی می‌افتاد؟

خدایی تاکید کرد: از بعد اقتصادی برجام گشایشی در اقتصاد ایران بود ولی اگر دنبال آن هستیم که بازار کار رونق بگیرد، تولید بیشتر شود، صادرات افزایش پیدا کند و خیلی اتفاقات دیگری که به برجام گره می‌زنیم بیفتد، باید برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشیم چون با تصمیمات یک شبه کارخانه‌ای راه‌اندازی نمی‌شود و اشتغالی به وجود نمی آید.

این مقام مسئول کارگری با بیان اینکه بخش عمده مشکلات کشور ناشی از سیاستهای غلط گذشته است، گفت: دولت یازدهم وقتی روی کار آمد که کشور با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کرد و در شرایط تحریم و رکود بودیم لذا تلاش کرد تا اوضاع را آرام کند؛ همچنان که امروز برای برون رفت از این شرایط تلاش می‌کند. بنابر این بی انصافی است که شرایط نابسامان گذشته و نگرانی جامعه را نبینیم و دولت یازدهم را مدام بمباران کنیم.

خدایی درعین حال با بیان اینکه صدای کارگران در هیاهوی برجام گم شده و مطالبات کارگران روی زمین مانده است، تاکید کرد: در بحبوحه ماجرای برجام و دستاوردهای آن صدای مظلومیت و دادخواهی کارگران شنیده نمی‌شود، در حالی که جامعه کارگری از اصلاحیه قانون کار و دستمزد گلایه دارد.

وی گفت: کارگران از شرایط آرامی که هم اکنون بر کشور حاکم است احساس رضایت می‌کنند ولی حق و حقوقی دارند و دلشان پر است چون توقع نداشتند دولت لایحه قانون کار را به مجلس بدهد و پس نگیرد. همچنان که در مورد بهبود معیشت و دستمزد توقع بیشتری از این دولت دارند و امیدوارند گوشه چشمی به جامعه زحمتکش کارگری داشته باشد.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار در ادامه با بیان اینکه اگر دولت جدید آمریکا تحریم‌ها را تمدید کند بدترین حالت ممکن این است که به شرایط سالهای ۹۰ و ۹۱ برگردیم، گفت: قانون داماتو مال دیروز نبوده که عده‌ای دلواپس آن شده‌اند، جمهوری اسلامی ایران بیش از ۳۰ سال است که تحریم است ولی آیا با لغو برجام وضع ما بدتر از تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای خواهد بود که طی این سالها به ما تحمیل شد؟

وی خاطرنشان کرد: وقتی ساخت بمب هسته‌ای از سوی مقام معظم رهبری حرام اعلام شد، غنی سازی ۲۰ درصد به چه درد ما می‌خورد؟ امروز عده‌ای شعار آتش زدن برجام می‌دهند تا سرمایه‌گذار را فراری دهند در حالی که تنش‌های سیاسی و داخلی سرمایه‌ها را فراری می‌دهد، چون سرمایه‌گذار خارجی وقتی می‌بیند دولتی در رأس کار است که رویه و خط و مشی اعتدال در پیش گرفته و امنیت داخلی را تامین و تضمین کرده است جرات سرمایه‌گذاری می‌گیرد و سرمایه‌اش را وارد کشور می‌کند.

این مقام مسئول کارگری با اشاره به ورود هواپیمای جدید ایرباس به ناوگان هوایی کشور افزود: یک هواپیما وارد کشور شده است دیگر احتیاجی به عکس گرفتن و شلوغ کردن ندارد. زمانی که توپولف‌ها یکی یکی سقوط می‌کردند و می‌افتادند کسی صدایش درنمی‌آمد ولی حالا صدای عده‌ای بلند شده است. از دولت می‌خواهیم برای نشان دادن دستاوردهای معمولی به سیاه‌نمایی‌های طرف مقابل، وجهه ایران را در خارج کشور خراب نکند، مردم کارهای دولت را می‌بینند و این بزرگ نمایی‌ها برای ایستادن در مقابل سیاه‌نماها لازم نیست.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید