Performancing Metrics

واکنش دلار و پوند به اظهارات ترامپ و می | اتاق خبر
کد خبر: 386938
تاریخ انتشار: 29 دی 1395 - 13:41
معاملات بازار جهانی تحت تاثیر نوسانات ارزی مربوط به مواضع رئیس جمهور جدید آمریکا و اظهارات نخست وزیر انگلیس درباره جدایی از اتحادیه اروپا قرار گرفتند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حرکت قیمت‌های ارز در معاملات روز جاری بازار آسیا تحت تاثیر اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا و ترزا می، نخست وزیر انگلیس قرار گرفت.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ دنبال می کند، ۰.۳ درصد اُفت کرد و در ۱۰۰.۶۴ واحد ایستاد. این شاخص روز سه شنبه پس از انتشار اظهارات ترامپ درباره قوی بودن دلار و لطمه آن بر رقابت پذیری شرکت‌های آمریکایی در برابر رقبای چینی خود، ۰.۸ درصد سقوط کرده بود. اظهارات ترامپ چند دهه سیاست اقتصادی آمریکا را نقض کرد. از سوی دیگر اعلام جزئیات جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا از سوی ترزا می، افزایش ۳.۱ درصدی پوند در برابر دلار را بدنبال داشت با این همه ارز انگلیس در اواخر معاملات آسیایی ۰.۶ درصد اُفت کرد و به ۱.۲۳۳۶ دلار رسید.

تحلیلگران در گروه بانکی ANZ اعلام کردند رشد چشمگیر ارزش پوند پس از سخنرانی ترزا می نشان داد که دورنمایی جدایی دشوار این کشور از اتحادیه اروپا پیش از این مورد لحاظ قرار گرفته است.

در بازار معاملات ارزی در منطقه آسیا اقیانوسیه، سایر ارزها از رشد روز گذشته عقب نشینی کردند و تنها وون کره جنوبی ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۱۱۶۵.۹۰ وون در برابر دلار رسید. ین پس از اینکه روز سه شنبه ۱.۴ درصد صعود کرد، ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۱۳.۲۶ ین در برابر هر دلار رسید. دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا ۰.۳ درصد اُفت کرد و به ۰.۷۵۴۱ دلار رسید در حالیکه روز سه شنبه ۱.۲ درصد رشد داشت. یوان پس از رشد ۰.۸ درصدی در روز سه شنبه، ۰.۲ درصد ضعیف‌تر شد و ۶.۸۶۶۷ یوان در برابر دلار معامله شد. یورو پس از رشد ۱.۱ درصدی در روز سه شنبه، ۰.۳ درصد اُفت کرد و ۱.۰۶۸۴ دلار معامله شد.

ارزش معاملات سهام در توکیو پس از اینکه قوی شدن ین، قیمتها را اوایل صبح چهارشنبه تحت فشار قرار داد، بهبود یافت. شاخص تاپیکس پس از اینکه ۰.۹ درصد عقب نشینی کرد، ۰.۵ درصد افزایش یافت. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس ۲۰۰ در استرالیا از اُفت روز سه شنبه بهبود نیافت و با ۰.۴ درصد کاهش بسته شد. در هنگ کنگ شاخص هانگ سنگ ۱.۲ درصد صعود کرد. شاخص شانگهای کامپوزیت در سرزمین اصلی چین ۰.۳ درصد رشد کرد و شاخص شنزن کامپوزیت ۰.۱ درصد کاهش یافت. شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن، ۰.۴ درصد رشد کرد و به بالاترین سطح در سه ماه اخیر رسید. انتظار می رود ثبات بازارهای آسیایی به اروپا هم گسترش پیدا کرد. بازارهای اروپایی بزرگ در آغاز معاملاتشان به سطح بالاتری متمایل بودند.

بازارهای اوراق قرضه دولتی پس از رشد روز سه شنبه، با کاهش قیمت روبرو شدند. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا که برخلاف قیمت حرکت می‌کند، با دو واحد افزایش، به ۲.۳۵ درصد رسید. بازده اوراق قرضه ژاپن با یک واحد افزایش، ۰.۰۶ درصد بود. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله انگلیس پس از کاهش پنج واحدی در روز گذشته، در معاملات آسیایی ثابت بود. در حالیکه بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله استرالیا، با سه واحد اُفت، به ۲.۶۷۳ درصد رسید.

در بازارهای کالا، قیمت‌های نفت اندکی افزایش یافت. نفت برنت ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۵۵.۶۴ دلار در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۳ درصد رشد، در ۵۲.۶۵ دلار در هر بشکه ایستاد. قیمت هر اونس طلا پس از ۱.۲ درصد صعود در روز گذشته، ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۲۱۱ دلار رسید.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید