Performancing Metrics

روند صعودی طلای جهانی متوقف شد | اتاق خبر
کد خبر: 386982
تاریخ انتشار: 30 دی 1395 - 12:40
طلای جهانی روز پنج شنبه در واکنش به صعود ارزش دلار که تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز ارزشمند را ضعیف کرد، با کاهش روبرو شد.

به گزارش  اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور، ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۰۲ دلار رسید در حالیکه اوایل معاملات تا سطح ۱۱۹۷.۳۱ دلار عقب نشینی کرده بود. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه به رکورد ۱۲۱۸.۶۴ دلار صعود کرده بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه بیش از یک درصد سقوط کرد و به ۱۱۹۷.۱۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه ۸۰ سنت کاهش یافت و در ۱۲۱۲.۱۰ دلار بسته شده بود.

شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ دنبال می کند، ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۰۱.۲۳۰ واحد رسید. این شاخص روز سه شنبه سقوط چشمگیری داشت و در پایین ترین سطح دو ماه گذشته بسته شده بود.

جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه در یک سخنرانی در کالیفرنیا، اعلام کرد اقتصاد این کشور به اشتغال کامل نزدیک شده است و تورم به سوی هدف دو درصدی بانک مرکزی پیش می رود و در نتیجه افزایش تدریجی نرخهای بهره را امکان پذیر می‌کند.

به گفته اداوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone، سخنرانی یلن برای طلا منفی تفسیر شد و ممکن است این فلز با سخنرانی روز جاری یلن، تحت فشار نزولی بیشتری قرار گیرد.

طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را افزایش داده و به جذابیت سرمایه‌گذاری در آن لطمه می زند.

گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در دسامبر ۰.۳ درصد نسبت به نوامبر و ۲.۱ درصدی نسب به سال گذشته رشد کرده و به هدف تورم دو درصدی بانک مرکزی این کشور رسیده است. آمار اقتصادی مثبت معمولا قیمت طلا را تحت فشار قرار می‌دهد زیرا احتمال افزایش نرخ‌های بهره را تقویت می‌کند.

با این حال طلا از زمانی که سال ۲۰۱۷ را آغاز کرده است، در بیشتر روزها افزایش قیمت داشته است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران پیش بینی می‌کنند سال پر تلاطمی را پیش رو داشته باشند. البته شروع سال همیشه برای طلا مثبت بوده و این فلز در یک دهه گذشته، بجز سه سال، در ژانویه هر سال رشد قیمت داشته است.

این فلز ارزشمند از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۵ درصد صعود کرده و به ۸.۱ درصد رشد قیمتش در سال ۲۰۱۶ افزوده است. به گفته نیل ویلسون، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت ETX Capital، طلا در مقایسه با پیش از کریسمس که به کف قیمت رسیده بود، حدود ۱۰۰ دلار افزایش قیمت پیدا کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۹۸ دلار رسید. هر اونس پلاتین ثابت بود و در ۹۶۱.۲۰ دلار ایستاد در حالیکه هر اونس پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش، ۷۴۷.۷۰ دلار معامله شد.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید