Performancing Metrics

نشست همکاری های منطقه ای ایران و روسیه در ساری برگزار می شود | اتاق خبر
کد خبر: 387058
تاریخ انتشار: 1 بهمن 1395 - 19:09
در جریان مذاکرات مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و تسیبولسکی معاون وزارت توسعه اقتصادی و مسئول مناطق روسیه اعلام شد که نشست دو روزه کار گروه توسعه همکاری های منطقه ای دو کشور در ساری مرکز استان مازندران برگزار می شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، در این دیدار که در سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، مقام روس از برگزاری سومین نشست همکاری های بین منطقه ای دو کشور که دهه سوم بهمن در ساری برگزار خواهد شد، استقبال کرد.

بنا به اعلام روز جمعه بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران، تسیبولسکی در این ملاقات که دیروز برگزار شد، اظهار کرد: هم اینک استان های چلیابینسک، اُمسک، آرلوف، آستراخان و جمهوری داغستان روسیه آمادگی خود را برای حضور در نشست ساری اعلام کرده اند و دیگر مناطق نیز پس از تعیین قطعی زمان برگزاری اجلاس برنامه ریزی می کنند.

وی همچنین اظهار کرد: قرار است تابستان یا پاییز آینده نیز یک همایش تجاری با شرکت هیات های مناطق مختلف روسیه در استان آستراخان برگزار شود تا طرح های خود را ارائه کنند و ما علاقه داریم طرف های ایرانی هم در این همایش شرکت کنند تا همکاری ها هر چه بیشتر گسترش یابد.

سیبولسکی در ادامه پیشنهاد کرد، همزمان با برگزاری سومین کارگروه توسعه همکاری های منطقه ای دو کشور، یک همایش تجاری با شرکت نمایندگان مناطق مختلف برگزار شود تا شرکت کنندگان روسی بتوانند با توانمندی های استان های مختلف ایران آشنا شوند.

وی همچنین با اشاره به افزایش 79 درصدی ارزش روابط تجاری دو کشور در 9 ماهه ژانویه تا اول اکتبر سال 2016 اعلام کرد، این رشد در حالی صورت گرفته که میزان مبادلات بازرگانی روسیه با بیشتر شرکای اصلی کاهش بسیار محسوسی داشته است.

مقام روس با اشاره به توانمندی استان های قفقاز شمالی در بخش جهانگردی گفت که سال گذشته میلادی نسبت به سال های پیش، شمار ایرانیانی که از روسیه بازدید کرده اند، 80 در صد افزایش یافته است و گردشگران ایرانی می توانند افزون بر مسکو ، سنت پترزبورگ و سوچی باتوجه به امکانات موجود در قفقاز شمالی به این منطقه نیز سفر کنند.

سفیر ایران نیز در این دیدار با اشاره به روند توسعه روابط دو کشور اعلام کرد: امروز شاهد تحولات چشمگیر و بی سابقه ای در توسعه مناسبات هستیم که نقطه عطف به شمار می رود و بدون شک حاصل اراده و تماس های مستمر مسئولین دو کشور است.

سنایی همچنین با استقبال از توسعه روابط با مناطق قفقاز شمالی روسیه تاکید کرد: اشتراک های تاریخی، فرهنگی و نیز مناطق زیبا و آب و هوای مطبوع همراه چشمه های آب گرم و معدنی منطقه می تواند برای جذب جهانگردان ایرانی بسیار مناسب باشد.

سفیر جمهوری اسلامی در فدراسیون روسیه در پایان گفت: هم اینک بین بسیاری از مناطق ایران با قفقاز شمالی ارتباطات در حال شکل گیری است و علاقه داریم که روند توسعه مناسبات با جمهوری چچن نیز برقرار شود.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید