Performancing Metrics

ادامه افزایش قیمت طلا در بازار جهانی | اتاق خبر
کد خبر: 387251
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1395 - 18:27
طلای جهانی روز سه‌شنبه تحت تاثیر تداوم ضعف دلار که تقاضا برای این فلز به عنوان دارایی جایگزین را افزایش داد، ثابت ماند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۱۷.۴۲ دلار ایستاد در حالیکه اوایل معاملات به ۱۲۱۹ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۲۲ نوامبر بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۲۱۸ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۱۰.۷۰ دلار یا ۰.۹ درصد افزایش یافته و در ۱۲۱۵.۶۰ دلار بسته شده بود.

براساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ رسما روز دوشنبه خروج آمریکا از توافق تجاری پیمان شراکت ترانس پسیفیک را اعلام کرد و به مدیران شرکتهای تولیدکننده آمریکا گفت: برای شرکت‌هایی که محصولات‌شان را در کارخانه‌های خارجی تولید می‌کند، تعرفه واردات سنگینی وضع خواهد کرد. نگرانی و ابهام نسبت به سیاستهای اقتصادی و تجاری ترامپ، ریسک گریزی سرمایه گذاران را افزایش داده و تقاضا برای داراییهای مطمئن شامل طلا را تقویت کرده است.

به گفته دومینیک اشنایدر، تحلیلگر شرکت یو بی اس ولث منیجمنت، انتظار می رود طلا در چند هفته آینده به ۱۲۵۰ دلار صعود کرد. بسیاری از تحلیلگران نسبت به دورنمای طلا در بلندمدت خوش بین مانده اند زیرا عملکرد دونالد ترامپ ابهامات زیادی را ایجاد می کند و سرمایه گذاران را در اضطراب نگه می دارد.

گزینه مورد نظر ترامپ برای وزارت خزانه داری اعلام کرده است که دلار قوی در کوتاه مدت، تاثیر منفی دارد و این مسئله دلار را تحت فشار بیشتری قرار داده است.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ دنبال می کند، روز سه شنبه ۰.۲ درصد اُفت کرد و به ۹۹.۹۳۰ واحد رسید. طلا و دلار معمولا خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند زیرا دلار قوی‌تر به تقاضا برای طلا که به این ارز معامله می شود، لطمه می زند و طلا را برای خریدارانی که از سایر واحدهای ارزی استفاده می کنند، گران‌تر می‌کند.

سرمایه گذاران خرید طلا از طریق صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس را دوباره آغاز کرده اند. ذخایر این صندوقها روز جمعه ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۱۷۶۶.۷ تن رسید که پنجمین رشد روزانه متوالی بود در حالیکه پس از پیروزی ترامپ، ذخایر طلای این صندوقها تحت تاثیر صعود دلار و سهام، روند کاهشی پیدا کرده بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۷.۱۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش، به ۹۸۳.۳۵ دلار رسید  در حالیکه هر اونس پالادیوم با ۰.۶ درصد افزایش، ۷۷۱.۸۰ دلار معامله شد.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید