Performancing Metrics

درخواست اتاقی‌ها از ظریف برای تسریع در پیوستن به WTO | اتاق خبر
کد خبر: 387258
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1395 - 20:02
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران برجام را مهمترین اقدام مثبت برای محیط کسب و کار عنوان کرد و و از وزیر امور خارجه درخواست کرد که برای تسریع در پیوستن به WTO و همچنین برقراری تجارت ترجیحی با دیگر کشورها به اتاق بازرگانی کمک کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پدرام سلطانی در بیست و دومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که امروز ( پنجم بهمن) با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد، گفت: امروز برای بخش خصوصی افتخار بزرگی است که میزبان وزیری است که کارنامه او سرامد است.

وی افزود: مطمئنا اگر از همه فعالان اقتصادی بپرسیم که بزرگترین کاری که برای محیط کسب و کار اتفاق افتاده است؛ پاسخ‌شان برجام است، چراکه ارزش هر کاری را آن هایی می دانند که آن کار را می شناسند و تبعاتش را می دانند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: برجام گوهری بود که به ایران و به ویژه بخش خصوصی اهدا شد. اما باید اعتراف کرد که نه بخش خصوصی و نه بدنه دولت آمادگی لازم برای ادامه دادن برجام را نداشت.

سلطانی با اشاره به برخی اقداماتی که می تواند به بهره گیری از نتایج برجام کمک کند، گفت: اگر بخواهیم همه کارها را با هم انجام دهیم هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم. باید هر سال بر اساس ظرفیت هایی که کشور دارد، یک یا دو حوزه را مشخص کنیم و تمرکزمان را برای همکاری روی آن بخش ها بگذاریم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی افزود: خواسته دیگر بخش خصوصی از وزارت امور خارجه استفاده از ارتباطات برای تسریع در روند پیوستن به سازمان تجارت جهانی است. هنوز کار گروه الحاق به WTO شکل نگرفته است و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه نیاز به کمک وزارت خارجه دارد.

سلطانی اضافه کرد: همچنین مسئله حائز اهمیت دیگر استفاده از ظرفیت وزارت خارجه و تسریع مذاکرات برای تجارت آزاد و تجارت ترجیحی با دیگر کشورهاست.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید