Performancing Metrics

ملت، طلسم نمادهای بانکی بورس را شکست | اتاق خبر
کد خبر: 387263
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1395 - 21:06
بعد از ماهها چشم انتظاری سهامداران؛
بعد از وعده‌های مختلف مسئولان نظام بانکی و بورس، بالاخره نماد بانکها امروز با بازگشایی نماد بانک ملت،روی تابلوی بورس قرار گرفت اما این بازگشایی نماد موجب شد شاخص کل بورس هزار واحد سقوط کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، دقایقی قبل در تالار بورس، نماد بانکها بالاخره بعد از وقفه طولانی بازگشایی شد. این بار اما قرعه به نام بانک ملت افتاد تا به عنوان اولین بانک، نمادش روی تابلوهای بورس قرار بگیرد.

البته نماد بانک ملت بعنوان اولین سهم بانکی با حدود ۴۰ درصد ریزش به تابلو معاملات بازگشت. این در حالی است که آخرین قیمت معاملاتی سهام بانک ملت پیش از بسته شدن، معادل ۱۹۳ تومان بود که اکنون به پایین تر از ۱۱۹ تومان رسیده است.

بر این اساس انتظار می رود دیگر نمادهای بسته شده نیز با همین میزان ریزش مواجه شوند.

حسین صبوری، کارشناس بازار سرمایه در این رابطه گفت: نباید از یاد برد که بسیاری از شرکتهای سرمایه گذاری حداقل ۲۰ درصد ارزش روز سبد سرمایه گذاری هایشان متعلق به صنعت بانکداری است و این ریزش ها می تواند تاثیرات قابل توجهی بر کاهش ارزش سبد سرمایه گذاری های این شرکتها و نیز سودآوری آنها داشته باشد.

شنیده ها حاکی از اختصاص رقمی در حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از نماد بانکی ها در سطوح مدنظر است. بر این اساس وضعیت خرید و فروش ها در دقایق ابتدایی بازگشایی این نماد حکایت از عرضه سنگین حقوقی ها و خرید حمایتی در قبال کد حقوقی و همچنین استقبال بیشتر حقیقی ها به دلیل انتظار حمایت از این سهم در کف قیمتی ۱۲۰ تومان دارد.

افت یکهزار واحدی شاخص کل 

افت ۳۸ درصدی سهام بانک ملت موجب افت یکهزار واحدی شاخص کل بورس شد.

صبوری در این ارتباط نیز گفت:به طور سنتی در بازار سهام کشور وقتی شاهد چنین اتفاقاتی بوده ایم، در روزهای نخست شاهد نوسان بالا و پایین سهم ولی در دو سه هفته پس از بازگشایی شاهد صعود سهم بوده ایم. اگر رخداد خاصی را چه در داخل و چه در خارج از کشور شاهد نباشیم می توان این انتظار را برای کوتاه مدت داشت. ولی در میان مدت به نظر می رسد با توجه به شرایط و چشم انداز نامناسب صنعت بانکداری این رویه تداوم نداشته باشد.

وی تصریح کرد: قاعدتاً یکی از مهمترین دلایل این موضوع همین اعلام سطح حمایتی برای سهم و کاهش ریسک نزول آن می باشد.

در همین حال شنیده ها از بازگشایی دو سهم تجارت و صادرات در هفته آینده حکایت دارد.

همچین گفته می‌شود قیمت حمایتی برای بانک صادرات در محدوده  ۶۵ تومان و برای بانک تجارت ۷۵ تومان  در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید