Performancing Metrics

گمرک نوردوز تشریفات خروج موقت خودرو انجام می دهد | اتاق خبر
کد خبر: 387288
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1395 - 15:26
گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام تشریفات گمرکی خروج موقت خودرو یا کاپوتاژ را در گمرک نوردوز واقع در استان آذربایجان شرقی مجاز اعلام کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، بر این اساس مسافرانی که قصد دارند با خودرو شخصی به کشور ارمنستان سفر کنند، می توانند تشریفات خروج موقت خودروی خود را در نقطه صفر مرزی و در گمرک نوردوز انجام دهند.

مدارک لازم برای اخذ مجوز خروج موقت خودروی سواری و کامیون (کاپوتاژ) شامل سند مالکیت خودرو و سند راهور، کارت خودرو، کارت ملی و شناسنامه است.

برپایه این گزارش، خودروهای سواری با عمر بیش از 20 سال که حالت عتیقه پیدا می کنند، باید برای خروج از کشور مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مبنی بر بلامانع بودن اخذ کنند.

تسهیل سفر اتباع ایرانی به ارمنستان و همچنین آسان تر شدن ورود گردشگران ارمنستانی به ایران در راستای توافق نامه همکاری های متقابل گمرکی صورت می گیرد که پیش از این به امضای رییس کل گمرک ایران و طرف ارمنستانی رسیده است.

پیش از این اقدام با هدف توسعه گردشگری، گمرک ایران برای سهولت در رفت و آمد گردشگران ارمنستانی به کشور نرخ تضمین ورود موقت خودرو را از این کشور به کمتر از 90 دلار کاهش داد.

آبان ماه گذشته در جریان مذاکرات هیات گمرک جمهوری اسلامی در ایروان پایتخت ارمنستان، دو کشور با هدف افزایش سطح روابط تجاری، آسان سازی مبادلات و توسعه گردشگری، یادداشت تفاهم همکاری های گمرکی امضا کردند.

پیشتر «مسعود کرباسیان» رییس کل گمرک در این باره اظهار کرده بود، تقویت همکاری های گمرکی بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی اثر مستقیم دارد. لغو روادید بین دو کشور به توسعه گردشگری، افزایش مبادلات تجاری و تسریع ترانزیت می انجامد و ارمنستان به عنوان عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا می تواند دروازه ورود ایران به بازار کشورهای عضو اتحادیه باشد.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید