Performancing Metrics

بیش از یک میلیون نفر به جمعیت صاحب آب آشامیدنی اضافه می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 387334
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1395 - 21:43
وزیر نیرو:
وزیر نیرو گفت: یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر تا پایان دهه فجر به جمعیت صاحب آب آشامیدنی کشور اضافه خواهد شد.

‌به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حمید چیت چیان در مراسم افتتاح مجتمع آب‌رسانی بیان کرد: وزارت نیرو دو خدمت بسیار حیاتی در گستره تمام کشور را برای جامعه تأمین می‌کند و آن دو آب و برق هستند.

وی با بیان اینکه مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش خدمتگذاران مردم در آب و برق است، به لرستان اشاره کرد و ادامه داد:  در سطح بسیار وسیعی فعالیت‌ها نیز در این استان انجام می‌شود که از جمله آنها می‌توان به اجرای طرح‌های آب‌رسانی برای شهرها و روستاها، تصفیه‌خانه‌ها، شبکه‌های فاضلاب، تولید و انتقال و توزیع برق در سطح قابل قبول اشاره کرد.

این وزیر دولت یازدهم اضافه کرد: در طول فعالیت دولت یازدهم  سه سد بزرگ در استان به اتمام رسیده و بهره‌برداری از آنها شروع شده است.

چیت‌چیان یادآور شد: سال آینده نیروگاه سد رودبار نیز وارد مدار می‌شود. آبگیری آن نیز امسال انجام گرفت.

وی همچنین با اشاره به سد بختیاری، بیان کرد: اجرای این پروژه ۶۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌خواهد. این سد در حال حاضر۲۰ درصد پیشرفت دارد.

این وزیر دولت اظهار کرد: کار بسیار اساسی درزمینه سدسازی در استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به پروژه معشوره نیز افزود: اقدامات مقدماتی سد معشوره نیز انجام و کار حفر تونل و جاده‌های دسترسی آن نیز اجرایی شده است و به‌زودی با تمام ظرفیت کار اجرایی این سد ادامه پیدا می‌کند و به بهره‌برداری خواهد رسید.

چیت چیان بیان کرد: ۱۱ طرح شبکه آبیاری و زهکشی در استان وجود دارد که هشت مورد آن با سرعت انجام می‌شود و بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی یادآور شد: ۵۳ طرح از جمله کوچک ساماندهی و مهندسی رودخانه، شبکه‌های کوچک، بندهای کوچک، پروژه‌های پمپاژ و طرح‌های کوچک زودبازده در دستور کار بوده که ۳۸ تا در حال اجرا و ۱۵ طرح  نیز در دست مطالعه است.

چیت چیان آب‌رسانی روستایی را جزو اولویت‌دارترین طرح‌های آبی دانست و گفت: در سال ۹۵ حدود دو هزار میلیارد تومان در سراسر کشور طرح‌ آب‌رسانی روستایی انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۱۱۰۰ روستا در سراسر کشور به جمع روستاهای برخوردار از شبکه آب‌رسانی مطمئن و مطلوب اضافه شد. دهه فجر نیز در ۸۷۰ روستای دیگر و در مجموع یک‌میلیون و۳۵۰ هزار نفر تا پایان دهه فجر به جمعیت برخوردار از آب کشور اضافه خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه دهه فجر امسال ۴۷ روستا در قالب ۱۴ مجتمع آب‌رسانی در لرستان از آب شرب و مطلوب برخوردار خواهند شد، گفت: خوشبختانه درزمینه برق نیز فعالیت‌های خوبی در دست اقدام است.

چیت چیان افزود: اجرای نیروگاه در خرم‌آباد با ظرفیت۱۰۰۰  مگاوات که از پیشرفته‌ترین فناوری تولید برقی که امروز در تمام دنیا وجود دارد را داریم که بااعتباری معادل دو هزار میلیارد تومان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: این سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های دولتی وزارت نیرو انجام می‌شود که می‌تواند در توسعه اقتصادی لرستان سهم قابل قبولی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید