Performancing Metrics

افتتاح بزرگترین پروژه سوخت رسانی دریایی کشور در جزیره قشم | اتاق خبر
کد خبر: 387365
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1395 - 14:29
بزرگترین پروژه راهبردی سوخت رسانی دریایی (بانکرینگ) طی آیینی روز پنجشنبه با حضور وزیر تعاون، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مسئولان و نمایندگان استانی به صورت رسمی در منطقه سلخ قشم افتتاح شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، پروژه سوخت رسانی دریایی سلخ به کشتی های اقیانوس پیما توسط شرکت ستاره قشم با اعتبار 850 میلیارد ﷼ در منطقه جنوبی این جزیره اجرا شده است.

پروژه سوخت رسانی دریایی سلخ با سهم 60 درصدی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، 25 درصد منطقه آزاد قشم و 15 درصد سهم شرکت ملی نفتکش ایران در زمینی به مساحت 12.6 هکتار با 10 مخزن اتمسفر عمودی با سقف ثابت، ارتفاع 9.6 متر و قطر 27 متر ساخته شده است.

این پروژه در فاز نخست دارای 10 مخزن هر یک با ظرفیت ذخیره سازی پنج هزار و 260 تن سوخت مازوت است و ظرفیت ارایه سالانه یک میلیون بشکه سوخت را دارد.

پروژه سوخت رسانی سلخ قشم دارای 2 موج شکن شامل موج شکن اصلی با یک هزار و 650 متر طول است که هم اکنون یک هزار و 200 متر آن ساخته شده و موج شکن دوم به طول600 متر که 400 متر آن در فاز نخست تکمیل شده و با تکمیل آنها حوضچه آرامشی برای پهلو گیری کشتی ها ایجاد می شود.

این پروژه دارای 2 اسکله اصلی و پنج اسکه در بخش پسکرانه حوضچه آرامش می باشد که شامل 2 اسکله 10 هزار تنی و 35 هزار تنی است.

پرژوه سوخت رسانی دریایی سلخ در کنار ایجاد تعداد قابل توجهی اشتغال مستقیم و غیر مستقیم با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی و اقتصادی جزیره قشم از جمله نزدیکی 130 مایلی نسبت به فجیره، سواحل جنوبی جمهوری اسلامی ایران را به هاب سوخت رسانی به کشتی های ایرانی و خارجی در منطقه خلیج فارس تبدیل می کند.

سوخت رسانی دریایی ( بانکرینگ ) از زیربخش های صنعت حمل و نقل دریایی است.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید