Performancing Metrics

سهامداران بانک ها هنوز نگرانند | اتاق خبر
کد خبر: 387442
تاریخ انتشار: 9 بهمن 1395 - 10:51
کارشناس بازار سرمایه:
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با وجود کاهش نرخ سهام بانک ها و رسیدن نرخ آنها به دامنه جذاب قیمتی، سهامداران هنوز برای خرید سهام این شرکت ها نگرانند زیرا دغدغه دارند که مبادا دوباره قانون و یا تصمیمی جدید، وضعیت بانک های بورسی را به هم بریزد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، مجتبی فریدونی درباره تاثیر بازگشت نمادهای بانکی در بورس، افزود: اکنون فضای منفی در بازار بورس به سبب توقف طولانی مدت نمادهای بانکی و تعدیل های منفی آنها شکل گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با بازگشایی نمادهای دیگر بانکی در این هفته، شاخص کل بورس دوباره با افت مواجه خواهد شد، اضافه کرد: پیش از این باید از طریق نظارت و اتخاذ راهکارهایی، مانع زیاندهی شدید بانک های بورسی شد، اما در شرایط کنونی باید اجازه داد که این نمادها زودتر بازگشایی شوند.

فریدونی ادامه داد: بانک ها وضعیت مناسبی ندارند، بخش قابل توجهی از منابع و تسهیلاتی که بانک ها واگذار کرده اند به سبب رکود و شرایط نامناسب برخی صنایع، بازپرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: همچنین ورود منابع مالی جدید به دلیل کاهش سود بانکی کاهش یافته، بر این اساس شماری از بانک ها با مشکلاتی روبرو هستند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از سوی دیگر، واگذاری موسسه های مالی ورشکسته به بانک ها نیز مشکلات بانک ها را دوچندان کرده است، زیرا باید تعهدات مالی این موسسه های ورشکسته را نیز اجرا کنند که این موضوع نیز فشار مالی زیادی را به بانک ها وارد می کند.

وی با بیان اینکه هنوز شرایط رشد پایدار شاخص بورس شکل نگرفته است، افزود: در شرایط موجود، فعالان بازار سرمایه، از وارد کردن سرمایه های جدید به بازار سرمایه نگرانی دارند.

فریدونی به احتمال بهبود شرایط بازار سرمایه در ماه های آینده اشاره کرد و گفت: به سبب برخی تحولات اقتصادی و سیاسی امکان دارد که در ماه های آتی، شاهد رشد شاخص بورس باشیم، اما نباید انتظار رشد قابل توجه داشت.

نماد بانک ملت سه شنبه هفته گذشته به تالار معاملات بورس بازگشت که منجر به افت یک هزار و 14 واحدی شاخص کل بورس شد.

به گفته علی بیک زاده رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار، قرار است نماد بانک های تجارت و صادرات نیز در این هفته باز شود.

اگرچه، با توجه به تعدیل منفی این 2 شرکت، بازگشایی آنها افت قابل توجه شاخص را به دنبال خواهد داشت، اما بازگشایی این نمادها، بازار را از بلاتکلیفی چند ماه خارج خواهد کرد.

در ماه های اخیر به علت توقف این 2 نماد بانکی، حجم قابل توجهی از منابع مالی بورس، بلوکه شده و نقد شوندگی سهامداران نیز زیرسوال رفته بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید