Performancing Metrics

سیلاب ذخایر آب سدهای جنوب شرق ایران را پر کرد | اتاق خبر
کد خبر: 387484
تاریخ انتشار: 9 بهمن 1395 - 17:52
با افزایش ۵۰ درصدی موجودی؛
یک مقام مسئول با اشاره به افزایش ذخایر آب سدها در استان سیستان و بلوچستان، گفت: بارش های اخیر ذخیره آب سدها را ۵۰ درصد افزایش داده است.
به ‌گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، اتابک جعفری با اشاره به خسارت‌های بروز سیل در شهرهای استان سیستان و بلوچستان همچون کنارک، گفت: سیلاب ورودی به سدهای استان سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۸ درصد افزایش داشته و این میزان ورودی از ۵ بهمن ماه تا ۹ بهمن ماه امسال در مخازن سدهای مخزنی و تغذیه ای سطح استان ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین ورودی به مخزن سد زیردان با ۹۷ میلیون مترمکعب و کمترین حجم مربوط به سد شی کلک با حجم ۹۳ میلیون متر مکعب در جنوب استان سیستان و بلوچستان است.

این مقام مسئول در خصوص آخرین وضعیت مهم‌ترین سدهای مخزنی استان سیستان و بلوچستان هم توضیح داد: حجم مخزن سد پیشین با ۳۷ درصد، سد ماشکید سراوان با ۹ درصد، سد خیرآباد ۳ درصد، سد شی کلک ۸۰ درصد و سد زیردان حدود ۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر حجم آب در مخازن سدهای این استان مرزی ۵۰ درصد حجم کل مخازن سد است؛ خاطرنشان کرد: با این وجود حدود نصف این مخازن خالی بوده، بنابراین ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب شرب و کشاورزی همچنان باید توسط شهروندان و کشاورزان رعایت شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید