Performancing Metrics

پاسخ‌های نعمت‌زاده به کیفیت خودروهای ایرانی در کمیسیون صنایع | اتاق خبر
کد خبر: 387662
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1395 - 18:30
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حوزه خودرو انتقاداتی به کیفیت، قیمت، میزان تولید داخلی و خارجی خودروهای عرضه شده به بازار خودرویی کشور مطرح بود که با حضور محمدرضا نعمت زاده در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا گفت: براساس توضیحات وزیر هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسبی در صنعت خودروسازی کشور انجام گرفته و این تغییر رویکرد در صنعت خودرویی کشور را جهشی قابل توجه نسبت به گذشته دانست. نعمت‌زاده با اشاره به قراردادهای منعقد شده با خودروسازان خارجی تاکید کرد که صنعت خودروسازی کشور از مونتاژ کنندگی صرف به سمت داخلی‌سازی 50 درصدی قطعات و لوازم اصلی خودرو تغییر رویکرد داده است.

وی ادامه داد: وزیر صنعت این تغییر رویکرد را با هدف حضور در بازار جهانی خودروسازی اعلام کرد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به سوالات نمایندگان حاضر در جلسه، گفت: نمایندگان سوال کننده و برخی اعضای کمیسیون صنایع ایرادات و اشکالاتی به سخنان نعمت زاده داشتند. یکی از اشکالات مطرح شده این بود که از 20 درصد تولید داخلی فعلی نیز در عمل 16 درصد عملیاتی شده است که این درصد هم فقط به تولید اتاقک خودرو محدود است.

حسینی‌کیا افزود: وزیر بخشی از اشکالات را قبول کرد و یادآوری کرد که در گذشته همین مقدار داخلی‌سازی هم در صنعت خودروسازی کشور سابقه نداشت. نعمتزاده روند کیفی‌سازی خودروهای ایرانی را با وجود تحریمهای غرب نسبت به گذشته رو به بهبود دانست و البته بر روی برخی مواضعش پافشاری کرد.

نماینده مردم سنقر در مجلس تاکید کرد: به دلیل قانع نشدن برخی نمایندگان سوال کننده و تاکید وزیر بر این مطلب که ممکن است نتوانیم در این جلسه هم دیگر را قانع کنیم به همین دلیل ایشان پیشنهاد داد در آینده نزدیک از خطوط تولید ایران خودرو و سایپا بازدیدی انجام شود تا پس از توضیحات وزیر و معاون وزیر و مدیران خودروساز، نمایندگان سوال کننده اقناع شوند.

وی سوال در حوزه‌های خوراک پتروشیمی و معادن را نیز از دیگر سوالات نمایندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و افزود: تعدادی از نمایندگان سوال کننده که توضیحات وزیر را قانع کننده ندانستند به ایشان مهلت دادند مستندات لازم جهت بررسی بیشتر در اختیارشان گذاشت شود تا پس از آن قانع شدن یا نشدن خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید