Performancing Metrics

ایران چهارمین تامین کننده بزرگ نفت هند | اتاق خبر
کد خبر: 387766
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1395 - 14:37
آمار ردیابی کشتی ها نشان می دهد ،ایران در سال 2016 با صادرات روزانه 473 هزار بشکه نفت در روز به هند به چهارمین تامین کننده بزرگ نفت این کشور تبدیل شده است .

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، این درحالی است که ایران در سال 2015 میلادی با صادرات روزانه 208 هزار و 300 بشکه در روز ،رتبه هفتمین تامین کننده نفت این کشور را به عهده داشت.

براساس آمارهای منتشر شده وزارت نفت هند، واردات نفت هند از ایران در ماه دسامبر (آذر- دی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بیش از دو برابر افزایش به 546 هزار و600 بشکه در روز رسید.

در سال 2015 پالایشگاههای هند به دلیل تحریم و مشکلات در پرداخت ها و مسائل بیمه ای ،خرید نفت از ایران را کاهش داده بودند.

از سرگیری خرید نفت از ایران توسط پالایشگاههای ریلاینس ،اینداستریز،هندوستان پترولیوم، بهارات پترولیوم، و میتال انرژی در سال گذشته در افزایش صادرات نفت ایران تاثیر بسزایی داشته است.

به گفته کارشناسان نفتی، در بازده زمانی آوریل تا دسامبر 2016،خرید نفت هند از ایران به طور متوسط به رقم بی سابقه 530 هزار و 300 بشکه در روز رسید در حالیکه این رقم قبل از تشدید تحریم ها حدود 400 هزار بشکه در روز بود.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد مجموع صادرات نفت خام ایران به چهار مصرف کننده عمده آسیایی یعنی چین ،هند، کره جنوبی و ژاپن در ماه دسامبر(آذر-دی ) بیش از 100 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

درادامه این مطلب به نقل از داده های کشتیرانی اضافه شده است مجموع واردات نفت خام چین ،هند،کره جنوبی و ژاپن از ایران در ماه گذشته میلادی به یک میلیون و 890 هزار بشکه در روز رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید