Performancing Metrics

قاچاق کالا در دولت نهم و دهم بیش از چهار برابر شد | اتاق خبر
کد خبر: 387805
تاریخ انتشار: 15 بهمن 1395 - 14:29
معاون فرهنگی و پژوهش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بین سال های 1384 تا 1392 ارزش قاچاق کالا در ایران از 6 میلیارد دلار به 25 میلیارد دلار رسید.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، «سیدمحمدرضا عبادی» افزود: نظرسنجی های مردمی نشان می دهد فقط ٤٠ درصد مردم بر این باورند که مبارزه با قاچاق کالا جدی است.

وی ادامه داد: همچنین ٤٣ درصد مردم، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را جدی نمی دانند و متاسفانه دستگاه های عضو ستاد نیز این باور را ندارند.

به گفته وی، این نظرسنجی در ١٧ استان مرکزی و سه استان مرزی انجام شد.

عبادی گفت: متاسفانه حتی در کانون های فرهنگی مسجدها نیز دید خوبی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا وجود نداشت.

معاون فرهنگی و پژوهش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره بروز پدیده «دام اجتماعی» گفت: این پدیده زمانی رخ می دهد که افراد رفتار و عمل خود را در جامعه موثر نمی دانند.

عبادی ادامه داد: برای نمونه در آغاز دولت یازدهم پیش بینی می شد دستکم ١٠ میلیون نفر از گرفتن یارانه انصراف دهند اما این میزان فقط 2 میلیون نفر را شامل شد.

وی یادآوری کرد: تبلیغات در هر عرصه ای باید هوشمندانه صورت گیرد و کار تبلیغی هم پیچیده و هم دشوار است. رهبر معظم انقلاب نیز در امر مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز به تبلیغات هوشمندانه تاکید داشتند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز چندی پیش گفت: پارسال حجم کالای قاچاق در کشور بیش از 15 میلیارد دلار بود.

قاسم خورشیدی اعلام کرد سامانه الکترونیکی در مبادی و خروجی مرزها برای شناسایی مبارزه کالاهای قاچاق ایجاد شده است و افزود: با تلاش همه دست اندرکاران مبارزه با قاچاق کالا و ارز مانند دستگاه های اطلاعاتی، انتظامی و گمرک، میزان کشف قاچاق کالا در 9 ماه امسال به 80 هزار میلیارد ریال رسید که در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

معاون مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در گفت و گو با ایرنا، میزان کنونی قاچاق کالا را 15میلیارد و 500 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: هر یک میلیارد دلار کالای قاچاق 100 هزار فرصت شغلی را از بین می برد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید