Performancing Metrics

بخش تعاون بانک قوی می‌خواهد! | اتاق خبر
کد خبر: 387915
تاریخ انتشار: 17 بهمن 1395 - 10:23
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف:
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف می‌گوید وجود یک بانک تخصصی برای بخش تعاون صددرصد لازم است چون بانک توسعه تعاون با منابع محدودی که دارد نمی‌تواند همه تعاونی‌ها را پاسخگو باشد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عبداله بهرامی اظهار کرد: همه بخش‌های کشور یک بانک تخصصی برای خود دارند ولی بخش تعاون که یک سوم اقتصاد کشور را در اختیار دارد تاکنون از داشتن یک بانک تخصصی محروم بوده است.

وی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون پاسخگوی نیازهای شرکتهای تعاونی نیست، از پیگیری جدی اتاق تعاون ایران برای تاسیس بانک تخصصی بخش تعاون خبر داد.

 مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف در پاسخ به این پرسش که چرا مجوزی برای بانک تخصصی تعاون صادر نمی‌شود؟ اظهار کرد: در بحث تاسیس بانک تخصصی در حال حاضر با چند مشکل مواجهیم؛ ‌ یکی مهر بدی که بر پیشانی بخش تعاون درباره سابقه برخی از تعاونی‌های اعتبار خورده و موجب سوء ظن بخش‌های بالادستی در بحث دادن مجوز شده است و دوم تمکن مالی یک بخش از اتحادیه‌ها و تعاونی‌هاست که هنوز این توانمندی را به لحاظ مالی پیدا نکرده‌اند که سرمایه‌هایشان را به طور متمرکز در یکجا تجمیع کنند.

بهرامی اضافه کرد: متاسفانه زیرساختها در بخش تعاون هم از نظر مالی و نیروی انسانی ضعیف است و این مساله موجب شده نتوانیم تاکنون مصوبه و امتیازی از دولت یا بانک مرکزی برای ایجاد بانک تخصصی بگیریم.

به گفته وی نگرانی‌هایی هم از این بابت که مجوز بانک صادر شود ولی در اختیار یک عده محدود قرار بگیرد وجود دارد که در نتیجه آن همه تعاونی‌ها متنفع نشوند و لطمه بیشتری به بخش وارد شود.

بهرامی در پایان تشکیل بانک تخصصی تعاون را ضروری خواند و افزود: به دلیل محدود بودن منابع بانک توسعه تعاون نمی‌توان چندان برای آن برنامه‌ریزی کرد از این رو یک بانک غیردولتی با بنیه‌ای قوی صد درصد نیاز است که بتواند مطالبات بخش تعاون را به معنای واقعی پاسخ دهد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید