Performancing Metrics

قشم یکی از مراکز اخذ و پایش داده‌های ماهواره‌ای در کشور است | اتاق خبر
کد خبر: 388161
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1395 - 19:59
رئیس سازمان فضایی ایران:
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: موقعیت مکانی جزیره قشم در کشور موجب شده تا یکی از مراکز فضایی کشور در این جزیره مهم و استراتژیک خلیج فارس ایجاد شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محسن بهرامی در حاشیه بهره برداری از دومین مرکز ایستگاه فضایی کشور در جزیره قشم اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های مرکز فضایی قشم از اولویت‌های مهم سازمان فضایی ایران بوده که امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محقق می‌شود.

وی افزود: روند تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مرکز فضایی قشم به خوبی پیگیری شده و امروز شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه قشم ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف دارد، تصریح کرد: موقعیت مکانی آن در کشور نیز موجب شده تا یکی از مراکز فضایی کشور در این جزیره مهم و استراتژیک خلیج فارس ایجاد شود.

بهرامی خاطرنشان کرد: مرکز فضایی قشم به عنوان یکی از مراکز اخذ و پایش داده‌های ماهواره‌ای و ایستگاه زمینی ماهواره‌ها مجهز به زیر ساخت‌های مناسب شده است و در این زمینه باید از حمایت‌های وزیر ارتباطات قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت و تجهیز مرکز فضایی قشم بیش از 68 میلیارد ریال هزینه شده است، اضافه کرد: با توسعه زیرساخت‌های فضایی قشم، روند اخذ و پایش اطلاعات ماهواره‌ای بهبود و توسعه می‌یابد.

انتهای پیام/
نظرات
ADS
ADS
پربازدید