Performancing Metrics

ترامپ برای نخستین بار از شهرک‌سازی‌های اسرائیل انتقاد کرد | اتاق خبر
کد خبر: 388215
تاریخ انتشار: 22 بهمن 1395 - 21:17
رییس‌جمهور آمریکا برای نخستین بار از زمانیکه روی کار آمده از شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی فلسطین انتقاد کرد اما تلاش کرد این انتقاد را به نرم‌ترین شیوه ممکن مطرح کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با روزنامه اسرائیل امروز که جمعه منتشر شده است، گفت: مساحتی که وجود دارد محدود است. به هر حال اراضی برای شهرک‌سازی‌ها اختصاص می‌یابد و مساحت کمتر می‌شود. من معتقد نیستم که ادامه این اقدامات کمکی به صلح بکند اما ما تمامی گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولتش از رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کند یا خیر؟ تصریح کرد: نه، من نمی‌خواهم که اسرائیل را در دوره ریاستم محکوم کنم. اسرائیل تاریخ دور و درازی از محکومیت‌ها و دشواری‌ها دارد. من اسرائیل را به خوبی درک می‌کنم.

ترامپ افزود: من خواهان صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها هستم و بر این باورم که صلح باید برای اسرائیل نه فقط خوب باشد بلکه عالی باشد.

رییس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا فلسطینی‌ها باید برای دستیابی به توافق خوب امتیازدهی‌ کنند یا خیر؟ گفت: بله طبیعتا؛ اگر توافق برای همگان خوب نباشد مفید نخواهد بود.

ترامپ گفت: برخی معتقدند که دستیابی به توافق ممکن نیست اما من با آنها هم‌نظر نیستم. من معتقدم که ما می‌توانیم به توافقی دست یابیم و ما نیازمند دستیابی به این توافق هستیم.

وی از طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی خواست تا به صورت منطقی رفتار کنند.

ترامپ در پاسخ به سوالی پیرامون انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، گفت: من به این مساله فکر می‌کنم و خواهیم دید که چه رخ می‌دهد. این یک تصمیم راحت نیست. طی سال‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. هیچ کس نمی‌خواهد این تصمیم اتخاذ شود اما من به صورت جدی به آن فکر می‌کنم.

این اظهارات ترامپ چند روز قبل از سفر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به واشنگتن برای دیدار با رییس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید در چهارشنبه آتی مطرح شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید