Performancing Metrics

افزایش قیمت طلای جهانی ادامه دارد | اتاق خبر
کد خبر: 388257
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1395 - 14:11
تحلیلگران پیش‌بینی کردند
سرمایه گذاران و کارشناسان وال استریت در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نسبت به دورنمای قیمت طلا خوش بین بودند و ادامه روند افزایش آن در هفته جاری را پیش بینی کردند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در نظرسنجی طلای کیتکو برای هفته جاری، ۱۸ تحلیلگر و معامله‌گر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر یا ۵۶ درصد افزایش قیمت طلا و ۳ نفر یا ۱۷ درصد کاهش قیمت این فلز را پیش بینی کردند در حالیکه ۵ نفر یا ۲۸ درصد هم نسبت به جهت حرکت طلا نظری نداشتند.

در این بین، ۱۱۸۷ سرمایه گذار در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۶۵۷ نفر یا ۵۵ درصد انتظار داشتند قیمت طلا در هفته جاری افزایش پیدا کند در حالیکه ۳۷۲ نفر یا ۳۱ درصد کاهش قیمت این فلز را پیش بینی کردند و ۱۵۸ نفر یا ۱۳ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، ۷۲ درصد از کارشناسان وال استریت و ۶۴ درصد از سرمایه گذاران افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند که پیش بینی درستی بود. طلا روز جمعه پس از اینکه دلار و بازده اوراق قرضه از بالاترین رکورد روزانه عقب نشستند، تغییر چندانی نداشت اما برای دومین هفته متوالی افزایش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۰۲ درصد رشد کرد و به ۱۲۳۰.۷۸ دلار رسید در حالیکه هر اونس طلا برای تحویل در آوریل در بازار نیویورک، ۰.۰۷ درصد کاهش یافت و در ۱۲۳۵.۹۰ دلار بسته شد. طلا چهارشنبه هفته گذشته به ۱۲۴۴.۶۷ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در حدود سه ماه گذشته بود. این فلز ارزشمند برای کل هفته بیش از یک درصد افزایش قیمت ثبت کرد.

دلار که روز جمعه پس از وعده دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای رونمایی برنامه مالیاتی جدید در برابر سبدی از ارزها صعود کرده بود، تا پایان معاملات بخشی از رشد قیمتش را از دست داد.

از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران در نظرسنجیهای هفتگی، سه پیش بینی درست در برابر دو پیش بینی اشتباه داشتند. از اواسط ماه مه به این سو، کارشناسان وال استریت در نظرسنجیهای هفتگی، ۲۳ بار حرکت قیمت طلا را بدرستی پیش بینی کردند و ۱۳ بار اشتباه داشتند که درصد پیش بینی درست آنها را به ۶۴ درصد می‌رساند در حالیکه سرمایه گذاران ۲۲ پیش بینی درست در برابر ۱۴ پیش بینی اشتباه داشتند که درصد درستی پیش بینی آنها را به ۶۱ درصد می رساند.

جفری نیکولز، مدیرکل شرکت مشاوران فلزات ارزشمند آمریکا انتظار دارد طلا به بالای ۱۲۵۰ دلار صعود می کند و خریداران جدیدی را به بازار جلب خواهد کرد.

آدریای دی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی هم با اشاره به احتیاط سرمایه گذاران در بازار آمریکا و تقاضا برای دارایی امن، انتظار دارد قیمت طلا بالاتر رود.

طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون بیش از هفت درصد رشد قیمت داشته است. بخشی از خوش بینی به طلا در چند هفته اخیر، حاصل این باور عمومی بوده است که صعود بازارها تحت تاثیر پیروزی ترامپ، بسیار بالا و سریع بوده است. 

در این بین روند افزایش نرخهای بهره آمریکا، یک عامل کلیدی برای طلا مانده است. اگرچه دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا ممکن است طلا را در بلندمدت تحت فشار قرار دهد، این فلز زرد در کوتاه مدت خوش درخشیده و انتظار می رود با افزایش اضطراب بازار، رشد بیشتری پیدا کند.

بانک مرکزی آمریکا در دسامبر اعلام کرد قصد دارد نرخهای بهره را در سال ۲۰۱۷ در سه مرحله افزایش دهد اما جیمز بولارد، رییس بانک فدرال سنت لوییس هفته گذشته اظهار کرد دلیلی نمی‌بیند که نرخهای بهره به افزایش بیشتری نیاز داشته باشند. نرخهای بهره بالاتر می تواند ارزش دلار را تقویت کند و تقاضا برای کالاهایی که به این ارز معامله می شوند را کمتر می کند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید