Performancing Metrics

تعاونی بهترین راهکار برای خانه‌دار شدن اقشار متوسط | اتاق خبر
کد خبر: 388558
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1395 - 13:32
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تعاونی بهترین راهکار برای خانه دار شدن قشر ضعیف و متوسط جامعه است گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکن از ابتدای انقلاب تاکنون توسط تعاونی‌ها ساخته و به صاحبان آن‌ها تحویل داده شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سید حمید کلانتری در حاشیه بهره برداری از ۸۴ واحد مسکن مهر در بندرعباس، اظهار کرد: یک میلیون مسکن مهر توسط تعاونی ها ساخته شده و تحویل صاحبان آن‌ها شده و ۴۵۰ هزار واحد مسکن مهر نیز با میانگین پیشرفت فیزیکی ۸۰ تا ۸۵ درصد در حال ساخت است.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار و ۸۰۰ تعاونی فعال در بخش مسکن وجود دارد که به کار ساخت واحدهای مسکونی برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه مشغول هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: بر اساس دستور رئیس جمهوری واحدهای مسکن مهر باقی مانده در کشور باید تا پایان دولت یازدهم به متقاضیان تحویل شود و به همین منظور دستگاه‌های متولی در حال فعالیت هستند.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس بررسی‌ها، تعاونی بهترین راهکار برای خانه دار شدن قشر ضعیف و متوسط جامعه بوده که با سرمایه‌های اندک مردم به مرور اقدام به احداث منازل می‌شود.

کلانتری خاطرنشان کرد: البته به دلایل فرهنگی مشکل‌هایی در زمینه تعاون و کار گروهی در کشور وجود دارد که باید با آموزش آنها را مرتفع کرد.

وی اضافه کرد: این موضوع در دستورکار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد تا با آموزش هیات مدیره از بروز اختلاف‌ها درون تعاونی ها جلوگیری شود.

به گفته معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه، طرحی به صورت آموزشی در استان فارس اجرا شده که موجب کاهش شکایت‌ها و اختلاف‌های مربوط به بخش تعاون شده است.

کلانتری خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح به هیات مدیره تعاونی‌ها آموزش ارائه می‌شود و همگرایی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و تعاونی اجرایی می شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید