Performancing Metrics

امکان بروز دوباره نوسانات برقی در خوزستان در صورت ناپایداری جوی | اتاق خبر
کد خبر: 388564
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1395 - 18:14
قائم مقام وزیر نیرو عنوان کرد
قائم مقام وزیر نیرو گفت: هرچه کار و اقدام هم در حوزه برق انجام شود، در صورت ناپایداری شرایط جوی خوزستان کافی است که یکی از اتصالات ایجاد نشود و در این صورت ممکن است دوباره نوسانات برقی را داشته باشیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ستار محمودی در جلسه اقتصاد مقاومتی و بررسی  مقابله با ریزگردها که شب گذشته (۲۷ بهمن ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: نه تنها از امروز بلکه از آغاز دولت یازدهم در هیچ جای کشور هیچ آبی برای مصارف کشاورزی و صنعتی انتقال نمی‌دهیم، اما برای مصارف شرب به هر جا که فاقد منابع آبی باشد از هر جای ممکن، آب انتقال می‌دهیم و این موضوع طبق قانون و مطابق با فطرت انسانی است.

وی افزود: همواره و به ویژه از دولت یازدهم، وزارت نیرو هیچ کاری را به صورت منفرد انجام نمی‌دهد و تمام برنامه‌ها در حوضه آبریز متشکل از تمام استان‌های کشور مطرح می‌شود. برای انتقال آب حتی برای مصارف شرب ضوابط خاصی وجود دارد.

قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد: در روزهای اخیر در حوزه برق کشور تلاش‌های زیاد و کارهای کوتاه مدت و مسکن زیادی به علت مسائل و مشکلات برق استان خوزستان انجام دادیم. دستگاه های مقره شور خوزستان در این مدت از ۴ دستگاه به ۲۲ دستگاه رسید و تا روز پنجشنبه(امروز) نیز تعداد دستگاه های مقره شور به ۳۵ دستگاه خواهد رسید. این دستگاه ها از سراسر کشور و مناطق مختلف به خوزستان انتقال می‌یابد.

محمودی در خصوص برق اضطراری تصفیه خانه‌های آب اهواز بیان کرد: تاکنون برق اضطراری ۶۰ درصد تصفیه خانه شماره یک اهواز نصب شده و حدود ۱۰ دستگاه دیزل ژنراتور نیز در تصفیه خانه شماره دو نصب شده و امیدواریم در کمتر از چهار روز آینده این دو تصفیه خانه کاملا به برق اضطراری مجهز شوند.

وی با تاکید بر اینکه بحث های حوزه برق، بلندمدت هستند؛ با اشاره به مشکلات اخیر برق خوزستان گفت: شست و شوی ۷۸۰۰ خطوط موازی در بیابان ها و دکل های ۳۰ یا ۴۰ متری موضوعی بسیار زمانبر و سخت و پیچیده است، گرچه در این زمینه  اولویت‌ها تاکنون انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تجهیز تصفیه خانه شهرستان‌ها با مولدهای کوچک برق، مشکلی در خصوص آب بقیه شهرستانهای خوزستان نخواهیم داشت. البته حوادث همیشه وجود دارد، اما در مساله آب اهواز هنوز آسیب پذیر هستیم و امیدواریم در کمتر از یک هفته آینده با تجهیز تصفیه خانه‌های اهواز به برق اضطراری، مشکل قطعی آب در زمان قطع برق کاملا مرتفع شود.

قائم مقام وزیر نیرو بیان کرد: هرچه کار و اقدام هم در حوزه برق انجام شود، در صورت ناپایداری شرایط جوی استان خوزستان کافی است که یکی از اتصالات ایجاد نشود و در این صورت ممکن است دوباره نوسانات برقی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید