Performancing Metrics

گمرک مشکل ترخیص خودرو را به گردن وزارت صنعت انداخت | اتاق خبر
کد خبر: 388683
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1395 - 15:52
مدیرکل گمرک شهید باهنر بندرعباس گفته است که مشکلات مربوط به ترخیص خودرو در روزهای اخیر به گمرک ارتباطی ندارد و متوجه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، طی روزهای گذشته در روند ترخیص خودروهای وارداتی مشکلی ایجاد شد که در این رابطه رضایی، مدیرکل گمرک شهیدباهنر بندرعباس اظهارکرد: این روزها شاهد اعتراض برخی واردکنندگان خودرو به انحصار طلبی در واردات خودرو و مشکلات مربوط به اظهار، به دلیل اجباری شدن ثبت کد شناسایی خودرو (VIN) جهت ثبت سفارش خودرو توسط سازمان توسعه تجارت هستیم.

وی افزود: در خصوص واردات خودرو با توجه به اینکه واردات خودرو انحصاری شده و باید آن‌هایی که نمایندگی دارند، مجوز ثبت سفارش به افراد حقیقی و حقوقی که نمایندگی ندارند بدهند، برخی واردکنندگان با وجود اینکه مجوز از نمایندگی‌های مجاز هم داشتند، اما در سامانه جامع امور گمرکی ثبت سفارش آن‌ها کامل (نوع کالا) دیده نمی‌شود که این مشکل مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

رضایی تصریح کرد: با این وجود و با در نظر گرفتن روزهای پایانی سال با اخذ تعهد و قطع مرور زمان، ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک صورت گرفته است.

مدیرکل گمرک شهید باهنر بندرعباس، اظهارکرد: در برخی موارد برای ترخیص خودروهای وارداتی با وجود مشکل در سیستم ثبتارش شاهد هستیم که واردکنندگان، مجوز ثبت سفارش هم اخذ کرده‌اند، اما به دلیل عدم بارگذاری مجوز ثبت سفارش در سامانه جامع امور گمرکی توسط سیستم ثبتارش و عدم رؤیت کامل آن توسط صاحبان کالا، اظهارکنندگان نمی‌توانند خودروهای وارداتی را اظهار کنند که این مشکل هم مربوط به سامانه گمرک نیست.

رضایی ادامه داد: با وجود این مشکلات، گمرک ایران راه‌کارهایی را در نظر گرفته که صاحبان کالا بتوانند کالا را اظهار و نسبت به اخذ کوتاژ اقدام کرده و مراحل ترخیص را طی کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید