Performancing Metrics

قیمت طلای جهانی ثابت ماند | اتاق خبر
کد خبر: 388786
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1395 - 12:31
طلای جهانی پس از ثبت افزایش هفتگی در معاملات هفته گذشته، روز دوشنبه تغییر چندانی نداشت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۳۴.۲۸ دلار رسید.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل، ۰.۳ درصد کاهش یافت و در ۱۲۳۵.۲ دلار ایستاد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA به رویترز اظهار کرد: انتظار می رود معاملات بازار آسیا در نخستین روز گشایش معاملات در هفته جاری آرام باشد زیرا بازار آمریکا روز جاری تعطیل است.

بازارهای آمریکا روز دوشنبه به مناسبت تعطیلات روز روسای جمهور، تعطیل هستند.

بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر ابهامات سیاسی در سراسر جهان که سرمایه گذاران را ریسک گریز کرده است، روز دوشنبه در وضعیت یکسانی قرار نداشتند در حالیکه دلار آمریکا در آستانه انتشار گزارش آخرین نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و سخنرانی تنی چند از مقامات این بانک، بخشی از ضررش را جبران کرد.

شاخص دلار آمریکا روز دوشنبه در برابر سبدی از ارزها تغییر چندانی نداشت و در ۱۰۰.۹۳ واحد ایستاد.

حداقل پنج مقام بانک مرکزی آمریکا قرار است هفته جاری سخنرانی کنند. لورتا مستر، رییس بانک فدرال کلیولند روز دوشنبه اظهار کرد اگر عملکردی اقتصادی به همین وضع ادامه پیدا کند، وی با افزایش نرخهای بهره در مقطع کنونی موافق است.

این گمانه زنی که بانک مرکزی آمریکا ممکن است در نشست مارس افزایش نرخهای بهره را تصویب کند، از دلار حمایت کرده است.

طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخهای بهره بالاتر به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز که سوددهی ندارد لطمه می زند و در مقابل، از ارزش دلار پشتیبانی می کند.

آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا که روز جمعه منتشر شد، نشان داد سفته بازان هفته گذشته معاملات خرید طلا را در بازار کامکس نیویورک را برای نخستین بار در سه هفته گذشته کاهش دادند.

با این همه طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون حدود هشت درصد رشد قیمت داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۷.۹۵ دلار رسید در حالیکه هر اونس پلاتین ۰.۵ درصد کاهش یافت و ۹۹۵.۵۵ دلار بود. هر اونس پالادیوم با ۰.۲ درصد کاهش، ۷۷۴.۰۵ دلار معامله شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید