Performancing Metrics

وقتی اهداف محقق نمی‌شود! | اتاق خبر
کد خبر: 388874
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1395 - 10:10
در خدمات پس از فروش خودرو
در حالیکه طبق قانون وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به اقداماتی برای ارتقای سطح رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو است، همچنان مردم از این خدمات ناراضی هستند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مصرف‌کنندگان خودرو در ایران از کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی و همچنین گران‌فروشی و تاخیر در تحویل خودروهای وارداتی، ناراضی هستند.

البته این نارضایتی از فرایند فروش خودرو فراتر رفته و به کیفیت و هزینه‌های خدمات پس از فروش خودرو نیز تسری یافته است.

در این زمینه براساس ارزیابی صورت گرفته، مصرف‌کنندگان در پنج شاخص اصلی از خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.

"کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین قطعات، خدمات و تعمیرات"، هزینه‌تراشی بی مورد"، "کمبود تعداد نمایندگی‌های مجاز" و "عدم انجام کار یا رفع ایراد"؛ پنج انتقاد اصلی مردم از خدمات پس از فروش خودرو در ایران است.

این وضعیت در حالی است براساس سند "اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴"؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به تلاش برای افزایش رضایتمندی مردم از خدمات پس از فروش خودرو شده است.

در این سند در بخش توسعه فروش و خدمات پس از فروش رقابت‌پذیر در کلاس جهانی، آمده است:" باید اقداماتی در راستای توسعه زیرساخت‌های فروش و خدمات پس از فروش خودرو، توسعه سیستم‌های فروش و خدمات پس از فروش خودرو و ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان از این خدمات، صورت گیرد".

با این حال هنوز این اهداف محقق نشده و مردم همچنان از کیفیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید