Performancing Metrics

روايت شوراي آتلانتيك از دلايل محبوبيت حاج قاسم | اتاق خبر
کد خبر: 388885
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1395 - 10:04
اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» در مطلبی روز سه‌شنبه به تشریح دلایل محبوبیت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پرداخته است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از انتخاب، «شورای آتلانتیک» روز سه‌شنبه در مطلبی به تشریح دلایل محبوبیت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پرداخته است.  
 
در آغاز این یادداشت آمده است: «ژنرال قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های شناخته شده در کشور ایران است، جایی که حامیانش او را قهرمان ملی از خودگذشته‌ای می‌بینند که در حال نبرد با دشمنان ایران است.»
 
«آتلانتیک» با اشاره به اینکه تصاویر سردار سلیمانی برای اولین بار در سال 2014 در شبکه‌های اجتماعی پدیدار شد نوشته برخی از صفحات حامیان او در اینستاگرام بالای 190 هزار نفر طرفدار داشته است.  «نتایج یک نظرسنجی اخیر که توسط مرکز مطالعات امنیتی و بین‌المللی دانشگاه مریلند انجام شده نشان می‌دهد که محبوبیت او در ژانویه 2016 برابر با 73 درصد بوده و این رقم در دسامبر 2016 به 74 درصد افزایش یافته است.»
 
آتلانتیگ می‌نویسد محبوبیت این ژنرال ایرانی تا اندازه زیادی از «نگرش ایرانی‌ها و ارزش‌گذاری آن‌ها برای از خودگذشتگی و فروتنی نشأت می‌گیرد.»
 
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «سلیمانی برای حامیانش، قهرمانی است که با داعش می‌جنگد، از اماکن مقدس محافظت می‌کند و منافع ایران در منطقه را حفظ می‌کند.»
 
آتلانتیک می‌نویسد: «جالب است که طرفدارانش، گاهاً او را حاج قاسم یا حتی سردار دلها خطاب می‌کند. او از خودش تصویر سرباز فداکاری به نمایش گذاشته که در کوه‌ها و دره‌ها به جست‌وجوی شهادت رفته است.»
 
منبع: فارس
 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید