Performancing Metrics

پیش بینی نرخ طلای سیاه تا پایان۲۰۱۷ | اتاق خبر
کد خبر: 388944
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1395 - 09:04
«سیتی» بانک آمریکا پیش بینی کرد؛
«سیتی» بانک آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که با بازگشت مجدد توازن میان عرضه و تقاضا، انتظار می رود که بهای نفت تا پایان سال جاری میلادی به ۷۰ دلار افزایش پیدا کند.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، «سیتی» بانک آمریکا پیش بینی کرد که با تداوم روند بازگشت مجدد میان عرضه و تقاضا نفت، بهای طلای سیاه تا پایان سال جاری میلادی به ۷۰ دلار در هر بشکه برسد.  

در همین حال این بانک سرشناس آمریکایی اعلام کرد که روند افزایش بها، به صورت تدریجی خواهد بود و انتظار می رود که در چند ماه آینده، افزایش قابل توجهی در قیمت نفت دیده شود.  

«سیتی» بانک در گزارش خود آورده که کاهش قیمت نفت از بهای فعلی خود که بین ۵۳ تا ۵۸ دلار در هر بشکه است، در آینده نزدیک امری غیرمحتمل بوده و احتمالا آمار کاهش ذخایر نفت کشورها نیز می تواند موجب افزایش بیشتر بهای نفت شود.

مقامات «سیتی» بانک اعلام کردند که انتظار می رود با توجه به پایبندی ۹۳ درصدی اعضاء اوپک به کاهش تولید که در ماه گذشته میلادی ثبت شده، شاهد نتایج مثبتی در بازار نفت باشیم.  

همچنین این بانک آمریکایی به این نکته اشاره کرد که برنامه حفظ و نگهداری پالایشگاه های آسیا که قرار است در بهار صورت گیرد، می تواند عامل کلیدی برای قیمت نفت محسوب شود.  

این در حالی است که بانک «گلمن ساچ» آمریکا هم پیش بینی کرده که ذخایر نفت خام کشورها در جهان، با روند نزولی روبرو خواهد شد؛ ضمن اینکه کاهش تولید و نیز رشد تقاضا مهم تر خواهد بود.

البته «گلمن ساچ» اعلام کرده که افزایش تولید نفت آمریکا با رشد تقاضا جهانی نفت که پیش بینی می شود ۱.۵ میلیون بشکه در روز باشد،  پوشش داده می شود و این موضوع نمی تواند موجب کاهش بهای نفت شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید