Performancing Metrics

سد غدیر باباحیدر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد | اتاق خبر
کد خبر: 388965
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1395 - 16:03
معاون وزیر نیرو:
معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو گفت: مقرر شده است که ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اوراق مشارکت و اسناد خزانه به پروژه سد غدیر بابا حیدر اختصاص یابد تا این پروژه عظیم سال آینده به بهره‎‌برداری برسد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رحیم میدانی پنجم اسفندماه در سفر به شهرکرد در بازدید از سد غدیر باباحیدر، اظهار کرد: در حال حاضر این کارگاه به دلیل مشکلات مالی غیر فعال است.

وی با اشاره به اینکه در قانون بودجه ۱۳۹۵ اعتبار اختصاص داده شده به این سد ۱۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: مقرر شده است که ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اوراق مشارکت و اسناد خزانه به این پروژه اختصاص یابد تا این پروژه عظیم سال آینده به بهره‌برداری برسد.

میدانی گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این سد ۷۳ درصد است که با همت دولت و مجلس پروژه‌های با پیشرفت بالا از نظر تخصیص منابع مالی در اولویت قرار دارند تا هرچه سریع‌تر به اتمام برسند.

وی با اشاره به قابلیت‌های مختلف این سد، گفت:در این مکان یک طرح گردشگری پیش‌بینی شده است که امیدواریم با همکاری آب منطقه ای مصوبات آن اجرا، تخصیص آب انجام و هرچه سریع‌تر عملیات این طرح گردشگری آغاز شود.

در ادامه علی کاظمی، نماینده شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگدر مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش‌های وزارت نیرو و مجلس اعتبارات خوبی به پروژه‌ها اختصاص یافته است.

وی از مسئولان و مدیران استانی خواست که همکاری لازم را به منظور تکمیل این سد داشته باشند تا هرچه سریع‌تر این پروژه راه اندازی شده و خواسته مردم برطرف شود.

سد غدیر باباحیدر در ۴۷ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع است که عملیات ساخت آن از سال ۱۳۸۷ تاکنون ادامه دارد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو همچنین گفت: تسریع در اجرای پروژه انتقال آب بن – بروجن در چهارمحال و بختیاری از برنامه‌های اولویت دار وزارت نیرو است.

میدانی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و پرشدن مخزن سدها در نقاط مختلف کشور باید عملیات آبخیزداری و ایجاد آبخوان‌ها با حفظ حق‌آبه اعمال شود.

وی افزود: تسریع در اجرای پروژه انتقال آب بن – بروجن در چهارمحال و بختیاری از برنامه‌های اولویت دار وزارت نیرو است.

میدانی فرآیند تکمیل برخی پروژه‌های سدسازی در ایران را حدود ۴۰ سال گزارش کرد و گفت: در این صورت با طولانی مدت بودن فرآیند اجرای این پروژه‌ها، ساکنان روستاهای واقع در مخزن سدها بلاتکلیف و محروم از خدمات‌رسانی هستند.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو اظهار کرد: مشکل طولانی مدت بودن فرآیند پروژه‌های سدسازی در سطح ملی مطرح است و برای رفع آن باید از منابع داخلی استفاده کرد.

وی با اشاره به خشک شدن برخی منابع آبی شهرستان کوهرنگ مانند دشت زرین و چشمه مروارید که ناشی از حفر تونل کوهرنگ ۳ بوده است، تصریح کرد:  مطالعات اجرایی این تونل مجدداً توسط گروه کارشناسی بررسی شود.

میدانی با اشاره به کاهش منابع زیرزمینی در بسیاری از نقاط کشور، تصریح کرد: برداشت آب به صورت غیرمجاز مشکلات فراوانی اعم از فرونشست زمین‌ها را ایجاد کرده است.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تعداد چاه‌های آب غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری زیاد نیست.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید