Performancing Metrics

سه ابزار مهم فرابورس برای پیشرفت سطح تکنولوژی در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 389198
تاریخ انتشار: 9 اسفند 1395 - 19:45
نماینده شرکت فرابورس ایران گفت: «بازار دارایی فکری»، «راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه» و «راه‌اندازی بازار ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط» از جمله ابزارها برای توسعه شرکت‌های تکنولوژی‌محور است.

نماینده شرکت فرابورس ایران با اشاره به ارائه سه ابزار مهم برای نقش‌آفرینی فرابورس در زمینه توسعه تکنولوژی، گفت: «بازار دارایی فکری»، «راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه» و «راه‌اندازی بازار ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط» از جمله ابزارها برای توسعه شرکت‌های تکنولوژی‌محور است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر سیدمهدی علم‌الهدی، معاون پژوهش و ناشران شرکت فرابورس ایران امروز در فستیوال نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر که در هتل پارسیان استقلال برگزار شد، با اشاره به همکاری مجموعه فن بازار ملی ایران و شرکت فرابورس، به ارائه گزارشی از فعالیتهای این مرکز در بخش دانش‌بنیان پرداخت.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه به تکنولوژی در صنایع، گفت: در دنیای امروز انتقال و جذب تکنولوژی در کشورهای توسعه یافته مقوله‌ای مهم و مورد توجه است؛ مساله‌ای که در ایران هم باید به آن توجه بیشتری شود و همگامی با تکنولوژی‌های روز دنیا هم به عنوان موضوعی غیرقابل انکار دیده شود.

نماینده شرکت فرابورس ایران تصریح کرد: برای این منظور شرکت فرابورس ایران هم به نوبه خود آستین‌ها را برای توسعه تکنولوژی و پیشرفت شرکت‌های مبتنی بر دانش و تکنولوژی بالا زده است که نتیجه این تلاش‌ها منجر به ارائه سه ابزار مهم برای نقش‌آفرینی فرابورس در زمینه توسعه تکنولوژی شده است.

علم‌الهدی تاکید کرد: اولین و شاید مهمترین ابزار ما «بازار دارایی فکری» است که برای ارتباط مستقیم مخترعین با صنعتگران تعریف شده است و فستیوال‌های تخصصی هم بخشی از زنجیره این ابزار هستند. اختراعاتی که در این فستیوال پذیرش می‌شوند اگر شرایط ورود به فرابورس را داشته باشند، وارد بازار دارایی فکری فرابورس می‌شوند که با داشتن دو شرط «ثبت اختراع» و «تاییدیه فنی» از پارک فناوری پردیس به روی تابلو درج می‌شوند که در نتیجه فستیوال‌های گذشته هم اکنون 5 معامله روی تابلو درج شده‌اند و چند معامله دیگر در دست اقدام هستند.

وی در ادامه به دو ابزار دیگر این شرکت برای توسعه تکنولوژی و پیشرفت شرکت‌های این حوزه اشاره کرد و گفت: ابزار دوم ما بحث «راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه» است، در واقع به دلیل اینکه شرکت‌های سهامی که طبق قانون تجارت اداره می‌شوند محدودیت‌هایی برای سرمایه گذاران ایجاد میکرد، ما بر آن شدیم تا صندوق های سرمایه گذاری جسورانه را راه‌اندازی کنیم. کارکرد اصلی این صندوق‌های سرمایه‌گذاری در صنایع جدید و تکنولوژی‌های نو است.

علم‌الهدی در ادامه اعلام کرد: تاکنون 5 صندوق مجوز گرفته‌اند که سهمیه آن‌ها بین 10تا 50 میلیارد تومان است.

وی در بخش آخر سخنان خود به ابزار سوم و تازه شرکت فرابورس برای توسعه شرکت‌های تکنولوژی محور اشاره کرد و گفت: بخش سوم هم «راه‌اندازی بازار ویژه شرکت ‌های کوچک و متوسط» است. در واقع با توجه به اینکه برای پذیرش شرکت‌ها در بورس شرایط و ویژگی‌هایی مد نظر بود که مشمول حال شرکت‌های کوچک و متوسط نمی‌شد، ما تصمیم به «راه‌اندازی بازار ویژه برای شرکت‌های کوچک و متوسط در بورس» گرفتیم، از این رو شرکت‌هایی که در این بازار پذیرش می‌شوند باید جمع کل صاحبان سهام حداقل 100 میلیون تومان و حداکثر 50 میلیارد تومان باشد، همچنین بحث سودآوری برای این شرکت‌ها مد نظر نیست و صرفا داشتن شفافیت در عملکرد و صورت مالی حسابرسی کفایت می‌کند. در عین حال تمام مزایایی که برای شرکت‌های بزرگ بورسی در نظر گرفته شده، برای این شرکت‌ها هم مد نظر قرار می‌گیرد.

علم الهدی در پایان اعلام کرد: در این بخش در حال جذب این شرکت‌ها هستیم و نزدیک به صد تقاضا داشته‌ایم که 13 شرکت پذیرش شده‌اند، اما پیش‌بینی ما این است که این بازار تا یک سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، ششمین فستیوال فن بازار ملی ایران با هدف انتقال تکنولوژی و شناسایی فناوری‌های عرصه پتروشیمی در صنعت پتروشیمی و پلیمر برگزار شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید