Performancing Metrics

بورس تهران، هفتمین بورس پربازده جهان در سال ۲۰۱۶ شد | اتاق خبر
کد خبر: 389204
تاریخ انتشار: 9 اسفند 1395 - 20:07
سازمان بورس اعلام کرد؛
فدراسیون جهانی بورس ها در گزارش آماری سال ۲۰۱۶ خود میزان بازدهی بورس تهران را در رتبه هفتم جهانی و سوم منطقه اروپا، آفریقا و خاورمیانه اعلام کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، ارزش شاخص بورس تهران در پایان سال ۲۰۱۶ در رقم ۷۹ هزار و ۴۸۷ واحد بسته شد که این رقم نسبت به ارزش شاخص در پایان سال ۲۰۱۵ میلادی رشد نزدیک به ۲۹ درصد را تجربه کرد.

رشد شاخص بورس تهران در منطقه اروپا – آفریقا - خاورمیانه پس از بورس های مصر با ۷۶ درصد و کازابلانکا مراکش با ۳۰ درصد، رتبه سوم را از آن خود کرد؛ همچنین، مجموع ارزش دلاری بازار بورس تهران در انتهای ماه دسامبر سال گذشته میلادی (۱۱دی ۱۳۹۵) به بیش از ۱۰۱ میلیارد دلار رسید که نسبت به ارزش دلاری بازار بورس تهران در پایان سال ۲۰۱۵ حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است.

رشد ریالی ارزش بازار بورس تهران در این مدت اندکی بیش از ۲۵ درصد محاسبه شده است.

شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی (۹ اسفند ۹۵) در جایگاه ۷۷ هزار و ۵۹۰ واحدی قرار داشته است.

فدراسیون جهانی بورس‌ ها (World Federation of Exchanges) در واقع سازمان بین‌المللی اوراق بهادار است که وظیفه سازماندهی و ارتباط بین بازارهای بورس و سهام را در کشورهای مختلف برعهده دارد. این فدراسیون یک نهاد خصوصی بینالمللی بوده و از بازارهای پیشرو دنیا که پایبند بالاترین سطوح کیفیت بازار سرمایه هستند، تشکیل شده است. این سازمان جایگاهی برای تبادل اطلاعات، تجزیه و تحلیل و همچنین مذاکره بین اعضا و هدف آن تسهیل در توسعه بازارهای سازماندهی شده و قانونمند و توجه به نیازهای بازارهای سرمایه با امعان نظر به بهترین راهکارهای مورد علاقه کاربران عضو است.

مقر اصلی فدراسیون جهانی بورس، در شهر پاریس پایتخت فرانسه است.

فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار( FIBV) در سال ۱۹۶۱ تاسیس شد و در نشست مجمع عمومی خود در سال ۲۰۰۱ با اکثریت آراء به فدارسیون جهانی بورس‌ها تغییر نام یافت.

فدراسیون جهانی بورس‌ها تمامی جنبه‌های داد و ستد اوراق بهادار را از لحاظ فنی، تجاری، حقوقی و اقتصادی تحت نظر دارد.

بورس تهران از سال ۱۹۹۲ به عضویت کامل فدراسیون جهانی بورس‌ها در آمده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید