Performancing Metrics

قوانین سختگیرانه مهاجرتی ترامپ مانع ارسال درآمدهای مهاجران آسیایی به کشورهایشان | اتاق خبر
کد خبر: 389971
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1395 - 17:59
قوانین سختگیرانه مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سبب ایجاد ممانعت برای وجوه ارسالی مهاجران ویتنامی، هندی و فیلیپینی مقیم آمریکا به کشورهایشان شده و درآمدهای این کشورها را نیز از این محل به طور قابل توجهی کاهش داده است.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، وجوه ارسالی مهاجران ویتنامی مقیم آمریکا به ویتنام در سال 2016 نسبت به سال ماقبل 33 درصد کاهش پیدا کرده است.

براساس این اطلاعات میزان وجوهی که مهاجران ویتنامی از آمریکا به کشورشان ارسال می کنند 4 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را در سال 2016 تشکیل داده است که این رقم حاکی از میزان وابستگی این کشور به درآمدهای مذکور است.

براساس اطلاعات سازمان ملل متحد در 13 مارس 2017 ، ویتنام در جنوب شرق آسیا بیش از 95 میلیون نفر جمعیت دارد که تا سال 2015 بالغ بر یک میلیون و 500 نفر از اتباع این کشور در آمریکا زندگی می کردند.

طبق این گزارش درآمدهای ناشی از این مهاجران در سال 2015 رقم 13.2 میلیارد دلار ثبت شده که این رقم در سال گذشته میلادی 33 درصد کاهش داشته است که علت اصلی آن اعمال سیاست های سختگیرانه مهاجرتی آمریکا در دوره ترامپ است .

کردیت سوئیس در این گزارش اعلام کرد که ویتنام از سال 2010 تاکنون درآمدهای اتباع خود را که در آمریکا زندگی می می کنند ، دریافت کرده است.

براساس گزارش این موسسه نیمی از ویتنامی های مهاجر ، در آمریکا زندگی می کنند و آنها 60 درصد از درآمدهای خارجی ویتنام از محل مهاجرانش را تامین می کنند که این رقم برابر با 4 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2016 بوده است.

کردیت سوئیس علت اصلی آن را سیاست های تحمیلی مهاجرتی دوره ترامپ به ویژه سختگیری های بیشتر در مرزهای آمریکا دانست.

براساس این گزارش فیلیپین و هند نیز از دیگر کشورهای آسیا هستند که قوانین مهاجرتی ترامپ به درآمدهای حاصل از مهاجران این کشورها لطمه زده است.

در سال 2015 فیلپین و ویتنام دو مقصد بالا در شرق آسیا برای ارسال وجوه خارجی از آمریکا بودند در حالیکه با توجه به محدودیت های خروج نقدینگی از مرزها ی آمریکا، این دو مقصد آینده تاریکی دراین زمینه دارند.

طبق این گزارش دیگر کشورهای آسیایی که بالاترین درآمدها را از مهاجران خارجی خود در سال 2015 داشتتند به ترتیبذیل بودند:


1- چین : 44.4 میلیارد دلار
2- فیلیپین 29.8 میلیارد دلار
3- ویتنام 13.2 میلیارد دلار
4- اندونزی 9.7 میلیارد دلار
5- تایلند 5.9 میلیارد دلار

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید