Performancing Metrics

کاندیداهای شورا از ابزار پول برای انتخابات استفاده نکنند | اتاق خبر
کد خبر: 390417
تاریخ انتشار: 1 فروردین 1396 - 11:08
عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراها:
نماینده مردم نوشهر چالوس در مجلس گفت: کاندیداهای شورا از ابزار پول برای انتخابات استفاده نکنند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، قاسم احمدی لاشکی در حاشیه نشست هم‌اندیشی با اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا، فرمانداران شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت، بخشداران تابعه و مسؤولان مربوطه که در در سالن کنفرانس اداره کل گمرکات مازندران برگزار شد، با اشاره به اهمیت این دوره از انتخابات اظهار داشت: باید در کنار هم برای هرچه بهتر اجرا شدن انتخابات برابر قانون گام برداشته شود.

وی افزود: براساس تجربه گذشته متاسفانه برخی حرکت‌ها موجب رنجش خاطر مردم شد و نگرانی‌هایی را درباره وجود  تخلفات احتمالی اشاره می‌کردند که ما به عنوان ناظر انتخابات باید سلامت انتخابات را تایید کنیم و هیات اجرایی نیز کار اجرا را به نحو درست انجام دهد.

وی با اشاره به این‌که «این نشست در راستای سلامت انتخابات و برخورد با متخلفان در انتخابات آتی است» تصریح کرد: با توجه به شعار سال پیشنهاداتی مبنی بر این‌که فشار کمتری به کاندیداها وارد شود ارائه می‌شود و این طور نباشد که آن‌هایی که پول ندارند کنار گذاشته شوند و فقط آن‌هایی که پول دارند بتوانند بیایند؛ زیرا این موضوع  با روح انقلاب و رسالت نظام منافات دارد.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از این موضوع  شورای تامین شهرستان تدبیر کنند و راهکارهای منطقی و قابل اجرا پیدا کنند و از هر کاری که تخلفات انتخابات را افزایش می‌دهد باید پیشگیری شود. یکی از پیشنهادات این است که به کسی اجازه داده نشود در زمان رای دادن، تلفن همراهش را به داخل فضای استقرار صندوق های اخذ رای ببرد چرا گاهی تخلفات از این ناحیه می تواند روی دهد و با جدیت در مورد خرید و فروش آرا و دیگر تخلفات انتخاباتی برخورد می‌شود.

عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراها با بیان این‌که «در زمینه تایید صلاحیت‌ها با هیچ فردی تعارفی ندارم» گفت: با رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی تماس گرفته شد که در بحث تایید صلاحیت‌ها آن‌چه که در این‌جا اعلام شد باید همین باشد و طوری نباشد که اگر کسی در شهرستان تایید نشد در تهران نتیجه تغییر کند و تایید صلاحیت شود.

وی با ابراز تاسف از این‌که «برخی آشکارا از ابزار پول در انتخابات شوراهای شهر و روستا برای کسب آرا استفاده می‌کنند»، یادآور شد: با کسانی که قصد دارند با ابزار پول وارد عرصه انتخابات شوراهای شهر و روستا شوند و انتخابات را تحت تاثیر قرار دهند مقابله می‌شود. اگر در صندوقی از صندوق های آرای انتخابات شوراهای شهر و روستا تخلفی محرز شود به طور حتم آن صندوق  ابطال می‌شود  و فرد متخلف به دستگاه قضا تحویل داده می‌شود.

وی درباره آزاد راه تهران - شمال نیز گفت: این پروژه ملی  با زحمت زیاد در حال احداث است و قطعه یک در خرداد 96 افتتاح می‌شود و قطعه 2 که از شهرستانک تا پل زنگوله است چهار پیمانکار قوی گرفته شده است  و بعد از تعطیلات نوروز 96 کار خود را آغاز می‌کند و درصدد هستیم تا در سال 98 تکمیل شود.

احمدی در پایان گفت: مبلغ عوارضی از چالوس تا مرزن آباد برای خودروهایی که پلاک  (ن و ص 72)  دارند تنها  مبلغ هزار و 500 تومان است و تنها یک مرتبه در 24 ساعت شبانه روز پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید