Performancing Metrics

خدادادی: قوای سه‌گانه برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال تلاش کنند | اتاق خبر
کد خبر: 390548
تاریخ انتشار: 3 فروردین 1396 - 09:42
/اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال/
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه قوای سه‌گانه و نهادهای حاکمیتی باید برای حل مشکل اشتغال، تولید و پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کمک کنند گفت:‌ تنها به یک عزم برای برای حل این مشکل احتیاج داریم

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سلمان خدادادی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت‌:‌ رهبر معظم انقلاب نزدیک به یک دهه است که در نامگذاری‌های سالانه به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم بر تولید،‌ اشتغال، کار و اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند؛ نامگذاری‌هایی که بر پایه پشتوانه کار علمی و تحقیقاتی انجام می‌شود و نشان دهنده توجه ویژه مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با نگاه به واقعیات جامعه اقدام به نامگذاری سال می‌کنند گفت:‌ این موضوع نشان‌دهنده مشکلات موجود در جامعه و نگاه عمیق ایشان برای رفع آن است. بر همین اساس مقام معظم رهبری سال ۹۶ را به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید» نامگذاری کردند؛ چرا که در اقتصاد،‌ تولید و اشتغال نقش اساسی دارد.

نماینده ملکان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مشهد گفت:‌ مقام معظم رهبری در بیانات‌شان به تشریح اهمیت اشتغال و تولید برای مردم، مسئولان و مدیران پرداختند که اگر به تولید توجه ویژه شود چه ثمراتی را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

به گفته خدادادی، بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر وجود ۳۰ میلیون جوان جویای کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید درباره ابعاد آن بحث و بررسی صورت گیرد؛ البته خوشبختانه مجلس در تصویب قانون برنامه ششم به خوبی به موضوع کار و اشتغال توجه کرد که انتظار می‌رود دولت این قانون را به درستی اجرایی کند.

وی به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در مورد آسیب‌های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای اولین بار در دو بخش به آسیب‌های اجتماعی اشاره کردند چون نبود اشتغال آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد را به دنبال دارد که این نشان دهنده اهمیت موضوع اشتغال است.

خدادادی با تاکید بر اینکه فضای کار در کشور وجود دارد گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هر جایی که از مدیر انقلابی استفاده شده موفق بودیم پس نشان می‌دهد در کشورمان نیروی انسانی کارکشته و جوان به عنوان سرمایه عظیم وجود دارد که تنها باید با برنامه‌ریزی از آن‌ها استفاده کنیم. این مهم اهتمام تمامی مسئولان قوا و نهادهای حاکمیتی را می‌طلبد.

وی افزود: قوای سه گانه باید در کنار یکدیگر با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و استفاده از نیروی انسانی و امکانات زمینه اشتغال و بهبود وضعیت تولید را فراهم کنند. اینها به یک عزم جدی احتیاج دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بانک‌ها برای ایجاد اشتغال و کمک به تولید گفت: متاسفانه بانک‌ها تنها به دنبال منافع خود هستند و تبدیل به بنگاه خصوصی برای استفاده از مردم شده‌اند. قطعا با این فکر  نباید انتظار تولید و حل مشکلات را در کشور داشت. باید بانک‌ها نیز اهتمامی برای بهبود وضعیت اقتصادی داشته باشد.

خدادادی در پایان گفت: اگر همه مسئولان کنار هم قرار نگیرند مطمئنا همچون سال‌های دیگر نمی‌توان راه به جایی برد و نباید انتظار داشت که شعار امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید محقق شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید