Performancing Metrics

حنجره‌ام را برای منافع مردم پاره می‌کنم/پسرانم هر دو از سن 16 سالگی متأهل شده‌اند | اتاق خبر
کد خبر: 390651
تاریخ انتشار: 4 فروردین 1396 - 16:28
نادر قاضی‌پور:
شایعه پناهندگی، میزان حقوق دریافتی، سابقه فعالیت، ماجرای سه دوره رد صلاحیت و ... از جمله موضوعاتی است که در این گفتگو با نماینده ارومیه به آنها پرداخته‌ایم.

به گزارش اتاق خبر، فرا رسیدن ایام نوروز سال 96 بهانه‌ای شد تا گفتگوهای تفصیلی با طعم "عیدانه" با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشیم، براین اساس پای ناگفته‌های "نادر قاضی‌پور" نماینده ارومیه نشستیم که از میزان حقوق دریافتی خود، دلایل نماینده شدنش، سابقه فعالیت، ماجرای سه دوره رد صلاحیت، علت اظهار‌نظر راجع به هر طرح و لایحه و ... سخن گفت.

مشروح مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:
* لطفا در ابتدا توضیحی درباره خود و میزان تحصیلات‌تان بفرمایید؟ 
متولد ارومیه هستم، دیپلم عمومی خود را در سال 56 در این شهر دریافت کردم و سپس در رشته ریاضی دانشگاه سراسری اراک قبول شدم اما به دلیل درگیری با ساواک از دانشگاه اخراج شدم. بعد از آن در دانشگاه ارومیه مشغول تحصیل در رشته فیزیک شدم و در سال 64 فوق لیسانس فیزیک کاربردی را از دانشگاه ارومیه دریافت کردم.
 
* چه سالی ازدواج کرده‌اید و صاحب چند فرزند هستید؟
در دوران دفاع مقدس و زمانی که بخشدار پیرانشهر بودم متأهل شدم. همسرم دختر یک روحانی است و فامیل نیستیم. دارای 4 فرزند، 2 پسر و 2 دختر هستم. دخترانم دارای مدرک فوق لیسانس و دکتری بوده، متاهل و خانه‌دار هستند، پسرانم هم هر دو از سن 16 سالگی متأهل شده‌اند یکی از آنها متولد 73 و در رشته دامپزشکی تحصیل می‌کنند و دیگری متولد 75 و پزشکی می‌خواند. باید بگویم صاحب نوه نیز هستم.
 
* چگونه وارد عرصه سیاست شدید؟
در دوران استانداری از نمایندگی مجلس متنفر بودم اما بعد از مجلس هشتم وارد خانه ملت شدم. در دوره هفتم مجلس بنده را تأیید صلاحیت نکردند و در مجلس هشتم ابتدا صلاحیت بنده احراز نشد اما در روز دوشنبه یا سه‌شنبه تأیید شد بعد در دور نهم مجلس روز چهارشنبه و آخرین مهلت تایید صلاحیت‌ها ساعت 12 ظهر بنده تأیید شدم و باید بگویم این بار در مجلس دهم دیگر با بنده کاری نداشتند و تأیید صلاحیت شدم.
 
* گفته شده بود در زمانی که خبر ردصلاحیت شما برای ورود به دور نهم مجلس اعلام شد، گروهی برای حمایت جمع شدند، آیا این امر صحت دارد؟
مردم که جمع نمی‌شوند اما همیشه حدود 60 هزار نفر از مردم به پیشواز بنده می‌آیند و 40 هزار نفر دوست صمیمی دارم.
 
 
* پیش از ورود به عرصه نمایندگی در چه حوزه‌ای فعالیت داشتید؟
بنده کارمند استانداری بودم و بعد در سمت‌های بخشدار، فرماندار، مدیرکل استان و استاندار هم فعالیت داشته‌‌ام.
 
* بهترین و بدترین اتفاق از دیدگاه شما در سال 95 چه بوده است؟
هر زمان قانون به نفع عامه مردم تصویب می‌شد، خوشحال می‌شدم مانند پیشنهاد تحت پوشش قرار گرفتن مددجویان تحت سرپرستی بهزیستی و کمیته امداد که علاوه بر دریافتی معمول، یارانه 20 درصد قانون کار را نیز می‌توانند دریافت کنند که بنده خدا را برای تصویب این پیشنهاد از سوی کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شاکر هستم.
 
خالقی
 
* بهترین رویداد در زندگی شخصی‌تان طی سال 95 چه بوده است؟
 
قاضی‌پور: مشرف شدن چند باره بنده به همراه خانواده‌ام به مکه و مشهد بهترین اتفاق زندگی‌ام بود، بنده در مشهد منزل دارم. چند ماه پیش برخی سایت‌ها با نامردی تمام اعلام کردند که قاضی‌پور به همراه خانواده‌اش به اتریش پناهنده شده است در صورتی که اگر روزی بخواهم پناهنده بشوم، پناهنده آقا امام رضا (ع) خواهم شد.
 
 
* تعطیلات عید به کجا می‌روید؟ آیا اهل سفر خارج هستید؟ 
به طور حتم لحظه تحویل سال در مشهد حضور خواهم داشت، بنده سفر خارج از کشور بسیار کم می‌روم تاکنون برای سفری خارج از کشور غیر از کاری تنها به عتبات عالیات رفته‌ام.
 
 
* چهره سال 95 از نگاه شما چه کسی بود؟
به این موضوع تاکنون فکر نکرده‌ام.
 
* چه آرزویی در سال 95 داشتید که برآورده شده است؟
در سال 95 دوازده پیشنهاد در کمیسیون تلفیق ارائه کردم که 11 مورد آن تصویب شد و آن یک پیشنهاد هم در صحن علنی تایید شد.
 
* بهترین خبری که در سال 95 دریافت کردید، چه بود؟ 
پیروزی ارتش اسلام در عراق و سوریه برای بنده بسیار مهم و موجب شادی بود.
 
* بزرگترین نقدتان در سال 95 چیست؟
بنده معتقدم نمایندگان تنها 50 درصد از زمان خود را برای امر نظارت قرار دادند، قرار بود تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت در مجلس انجام شود که متأسفانه در این موضوع در کمیسیون بهداشت و درمان تصویب نشد و لاریجانی رئیس مجلس هم اجازه قرائت آن را در صحن علنی نداد زیرا در صورت قرائت حتما تصویب می‌شد و ما از این حیث ضربه خوردیم.
 
* دوست دارید در سال 96 چه اتفاقی بیفتد؟
خوشحال می‌شوم که تمام کارگران عزیز دارای کار دائم و با حقوق کافی داشته باشند، جوانان نیز به زودی ازدواج کنند، در سال آینده از خداوند می‌خواهم که مردم معیشت خوبی داشته باشند.
 
* با توجه به اسامی اعلام شده برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری به نظر شما چه شخصی تصدی این پست را در سال آینده برعهده خواهد گرفت؟
هر شخصی که مورد تایید مردم بوده و تنفیذ را از مقام معظم رهبری دریافت کند ما آن شخص را تأیید می‌کنیم اما به نظر بنده یک چهره جدید که افراد پاک‌دست در اطرفش باشند و رسیدگی به قشر آسیب‌پذیر و معیشت مردم را در اولویت کاری خود قرار دهد بهترین گزینه برای پست ریاست جمهوری است، از دیدگاه بنده حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی گزینه مناسبی است.
 
 
* حقوق شما از مجلس چه میزان است؟ 
قاضی‌پور: بنده از مجلس 5 میلیون و 800 تومان به عنوان حقوق نمایندگی دریافت می‌کنم و در کنار آن یک هزینه دفاتر نمایندگی که بنده حقوق خود را هم بر روی این پول قرار می‌دهم تا به کارمندان حاضر در دفتر حقوق پرداخت کنم، حدود 1000 نفر مراجعه کننده در دفتر خود دارم که باید به آنها رسیدگی شود.
 
 
* آیا خرید عید را شخصا انجام می‌دهید؟
 
بسیار کم برای خرید مراجعه می‌کنم زیرا اکثرا در زمان حضور در تهران که مجلس هستم و در زمان حضور در ارومیه هم در روستاها و دفترم هستم.
 
 
* برخی شما را شخصی خشن می‌دانند، نظر خودتان در این مورد چیست؟ 
 
درست می‌گویند بنده برای دفاع از منافع ملت خشن هستم و دفاع از حق و حقوق کارگران و مستمندان، مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد خشن هستم.
 
 
سوالی بین خبرنگاران مجلس وجود دارد، آیا آقای قاضی‌پور که به طور فریادگونه در صحن علنی صحبت می‌کند تاکنون دچار مشکلی در ناحیه حنجره شده است یا خیر؟
 

قاضی‌پور: شما خبرنگاران چرا ناراحت هستید فشار به حنجره بنده می‌آید (با خنده). هر زمان که دیدید بنده برای یک شخص یا جناح فریاد کشیدم مرا مواخذه کنید اما اگر منافع نظام و مستمندان در میان باشد حق دارم فریاد بزنم، همانطور که اخیرا طی جلسه‌ای پیشنهادهای از پیش تعیین شده قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان برای تاراج تأمین اجتماعی در مجلس عنوان شد. آیا من نباید در آنجا فریاد می‌زدم و مردم را نسبت به این موضوع هوشیار می‌کردم؟ 40 میلیون انسان تحت پوشش تأمین اجتماعی وجود دارد آیا انصاف است پول آنها را به صورت میلیاردی به پزشکان متخصص دو تابعیتی بدهیم تا هر زمان که احساس خطر کردند از این کشور بروند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید