Performancing Metrics

مدیرعامل ایران ایر برای گرفتن سومین هواپیمای پسابرجامی به فرانسه رفت | اتاق خبر
کد خبر: 390673
تاریخ انتشار: 4 فروردین 1396 - 20:46
مدیرعامل ایران ایر امروز (جمعه) برای تحویل گرفتن سومین هواپیمای پسابرجامی که از نوع ایرباس330 است، به تولوز فرانسه رفت.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، فرهاد پرورش درحالی ایران را به مقصد فرانسه ترک کرد که احتمال می رود سومین ایرباس خریداری شده ایران که از نوع330 سری 200 است، فردا (شنبه) ساعت ۷:۴۵ صبح تولوز را ترک کند و ساعت 15 در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین بنشیند.
نخستین هواپیمای ایرباس مدل اِی321 (A321) بیست و سوم دی ماه 1395 به تهران وارد شد. دومین فروند با مدل 330 سری 200 نیز بیست و یکم اسفندماه گذشته در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست.
در آیین ورود دومین فروند از هواپیماهای ایرباس، مدیرعامل ایران ایر گفت: از امروز روند تحویل سومین فروند هواپیمای ایرباس آغاز شده است و اگر همه چیز خوب پیش برود بیست و نهم یا سی ام اسفند ماه شاهد ورود سومین فروند هواپیمای ایرباس به کشور خواهیم بود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین المللی نیز در این آیین گفت: پرداخت 330 میلیون دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی به ایران ایر در زمان دولت پیشین تصویب شد تا ایران ایر بتواند 6 فروند هواپیمای نو خریداری کند.
«اصغر فخریه کاشان» افزود: طبق قرارداد امضا شده با ایرباس 15 درصد منابع مالی باید توسط ایران ایر تامین شود که بخشی از آن از محل این تسهیلات و بخشی دیگر نیز توسط شرکت های لیزینگ تامین می شود.
شرکت ایران ایر قرارداد خرید صد فروند هواپیمای ایرباس را به ارزش 10 میلیارد دلار امضا کرده است که باید در یک دوره 10 ساله همه هواپیماهای خریداری شده جدید خود را از ایرباس تحویل بگیرد.
این قرارداد شامل 46 فروند هواپیما321 می شود که می تواند روزانه 14 یا 15 ساعت در مسیرهای طولانی پرواز کند و در مجموع بیش از هشت هزار و 300 صندلی را به ظرفیت هما می افزاید.

** برنامه های نوروزی هما
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با آغاز مسافرت های نوروزی و افزایش سفرهای هوایی، پروازهای فوق العاده را در مسیرهای داخلی و عتبات عالیات برنامه ریزی کرده است.
به گزارش روابط عمومی هما، از بیست و پنجم اسفندماه سال 1395 تا پانزدهم فروردین ماه سال جدید، 33 پرواز رفت و برگشت در مسیرهای داخلی و30 پرواز رفت و برگشت در مسیر عتبات عالیات پیش بینی شده است.
بنابراین در تعطیلات نوروزی 31 هزار و 25 صندلی افزون بر صندلی های پیشین موجود در ناوگان هما عرضه می شود.
بر پایه آخرین اطلاعات نوشته شده در تارنمای هما، ناوگان این شرکت از 38 هواپیما تشکیل شده است که به 50 مقصد مختلف در ایران و دیگر کشورها پرواز دارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید