Performancing Metrics

سیستم مدیریت کیفیت در 29 دستگاه اجرایی زنجان مستقر شد | اتاق خبر
کد خبر: 390716
تاریخ انتشار: 5 فروردین 1396 - 15:14
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001-2008 در 29 دستگاه اجرایی این استان مستقر شد

ابوالفضل عباسچیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استاندارد سازی فرایندهای واحدهای مالی دستگاه های اجرایی استان زنجان در راستای تحقق وظایف فرابخشی و راهبردهای وزارت امور اقتصادی و دارایی مهمترین هدف استقرار سیستم مدیریت کیفیت بود.
وی یادآورشد: واحدهای مالی دستگاه های اجرایی که یک ذیحساب مستقل از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی در آن مستقر هستند، به این سیستم مجهز شده اند.
عباسچیان به روش اقدام این سیستم اشاره و اظهار کرد: سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001-2008 در سه فاز انتخاب شرکت مشاور، آموزش و اجرا مستقر شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان به دستگاه هایی که این سیستم در آنها مستقر شده است، اشاره کرد و گفت: اداره های کل راه و شهرسازی، استاندارد، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آموزش و پرورش و بهزیستی از جمله این دستگاه ها محسوب می شوند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت و معدن و تجارت، اداره کل هواشناسی، اداره کل حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل ورزش و جوانان و استانداری از دیگر دستگاه هایی به شمار می آیند که این سیستم در آنها مستقر شده است.
عباسچیان ادامه داد: اداره های کل فنی و حرفه ای، زندان ها، ثبت احوال، پزشکی قانونی، ثبت اسناد و املاک، اوقاف و امور خیریه، امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، امور مالیاتی و کتابخانه های عمومی از دیگر دستگاه ها در این زمینه هستند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: اداره های کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، محیط زیست، انتقال خون، دادگستری، گمرک، تبلیغات اسلامی، نوسازی مدارس و شرکت آب منطقه ای (عمرانی) از دیگر دستگاه هایی به شمار می آیند که سیستم مدیریت کیفیت در آنها مستقر شده است.
استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت سری ISO9001- 2008 بر اساس هشت اصل، تمرکز بر روی مشتری یا ارباب رجوع، فراهم کردن رهبری، درگیر کردن افراد، استفاده از رویکرد فرایندگرا، اتخاذ یک رویکرد سیستمی، تشویق بهبود مستمر، تشخیص حقایق قبل از تصیمم گیری و همکاری با تامین کنندگان سازمان، پایه گذاری شده است.
سازمان ها برای حفظ موقعیت بازار ملی و بین المللی خود باید با هدف تولید محصول و ارائه خدمات همچنین استفاده از فرایندهای با کیفیت در بازار رقابت برای بهبود گام بردارند.
این اصول از سوی مدیریت ارشد به عنوان قالب کاری برای هدایت سازمان به کار می رو

نظرات
ADS
ADS
پربازدید