Performancing Metrics

درخواست دی‌میستورا برای مذاکره روسیه، ترکیه و ایران درباره سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 390738
تاریخ انتشار: 5 فروردین 1396 - 21:13
فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تاکید کرد روسیه، ایران و ترکیه باید در اسرع وقت مذاکرات بیشتری درباره مساله آتش‌بس در سوریه در راستای مقابله با شرایط نگران‌کننده موجود در این کشور انجام دهند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با اشاره به پیشنهادش برای بررسی وضعیت موجود ابراز امیدواری کرد که در اسرع وقت در آستانه نشستی برای کنترل شرایط نگران‌کننده موجود در سوریه برگزار شود.

دی میستورا در دور جدید مذاکرات سیاسی ژنو به عنوان میانجی برای حل بحران سوریه تلاش کرد اما احتمالا در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان سه کشور روسیه، ایران و ترکیه مذاکرات جداگانه‌ای جهت تضمین آتش‌بس ترتیب دهند. توافقنامه آتش‌بس در سوریه از ابتدای زمان اجرایش در تاریخ 30 دسامبر بسیار شکننده بوده و سه دوره مذاکره در آستانه برای برقراری آتش‌بس نهایی در این کشور موفقیت‌آمیز نبوده است.

شورشیان سوری این هفته بزرگترین حمله خود در طول چند ماه اخیر را علیه مناطق تحت کنترل دولت سوریه در اطراف شهر دمشق و نزدیکی شهر حماة آغاز کردند.

مذاکرات برای آتش‌بس در سوریه تاکنون نتایج محسوسی نداشته است. در دور اول مذاکرات سیاسی ژنو تنها یک دستور جلسه برای دور فعلی مذاکرات حاصل شد که شامل چهار موضوع بود: تدوین قانون اساسی جدید، برگزاری انتخابات جدید، تغییر ساختار حکومتی و مبارزه با تروریسم.

دی میستورا عصر روز جمعه گفت: انتظار معجزه و موفقیت ندارم اما انتظار شکست هم ندارم اما امیدوارم که گام‌های تدریجی در مسیر موفقیت برداشته شود.

بشار جعفری، رئیس هیات دولت سوریه در مذاکرات صلح پس از نشستی با دی میستورا تمامی گروه‌های مخالف سوری و حامیانشان را تروریست خواند و گفت: بحث و گفتگو درباره مبارزه با تروریسم اولویت ما در مذاکرات خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید