Performancing Metrics

عقب‌نشینی ترامپ از لایحه جنجالی بیمه درمانی | اتاق خبر
کد خبر: 390739
تاریخ انتشار: 5 فروردین 1396 - 21:28
یک رای‌گیری مهم در مجلس نمایندگان آمریکا درباره لایحه بهداشت و درمانی مورد نظر رئیس‌جمهوری آمریکا و لغو اوباماکر از دستورکار خارج شد. این شکست بزرگ دیگری برای دونالد ترامپ محسوب می‌شود. قانون جدید شمار آمریکایی‌های بدون بیمه را افزایش می‌داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا،‌ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه اعلام کرد لایحه اصلاحات برنامه بهداشت و درمان جمهوری‌خواهان شکست خورده است چرا که نتوانسته حمایت دموکرات‌ها را جلب کند. این اظهارات ساعتی پس از آن مطرح شد که او از پل راین، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواست تا پیش از رای‌گیری روز جمعه این لایحه جنجالی را از دستورکار خارج کند.

پس از آن که روشن شد ۲۱۵ رای لازم در میان جمهوری‌خواهان وجود ندارد، پل رای و ترامپ برای از دستور کار خارج کردن آن به توافق رسیدند. به نتیجه نرسیدن تلاش‌ها برای تصویب این لایحه به منزله شکست بزرگی برای دونالد ترامپ است.

ترامپ به واشنگتن پست گفته که تلاش‌ها برای اصلاح نظام بیمه درمانی فعلا پایان یافته و در گفت‌وگو با نیویورک تایمز گناه این شکست را به گردن دموکرات‌ها انداخته است. هر دو مجلس کنگره در کنترل جمهوری خواهان است.

ترامپ در تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود که بیمه درمانی ارائه شده توسط باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را لغو کند و این لایحه بیمه درمانی بنا بود جایگزین آن شود. بنا به گزارش‌های مختلف، بین ۲۸ تا ۳۵ تن از نمایندگان جمهوری‌خواه علی‌رغم هشدار دونالد ترامپ مخالف لایحه بودند. برخی از آنان نگران از دست رفتن پوشش درمانی عده‌ای از بیمه‌شدگان بودند و برخی هم می‌گفتند این لایحه به اندازه کافی با بیمه درمانی ارائه شده در دولت باراک اوباما متفاوت نیست.

ترامپ ظاهرا به جمهوری‌خواهان هشدار داده بود که اگر به این طرح رای ندهند مجبور به همزیستی همیشگی با اوباماکر خواهند بود؛ طرحی که اوباما و دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۰ تصویب کردند.

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا این عقب‌نشینی را "پیروزی" برای مردم آمریکا و "روزی بزرگ برای کشور" خوانده است. پلوسی هفت سال پیش ریاست مجلسی دموکرات را به عهده داشت که اوباماکر را به تصویب رساند.

استنی هویر، از دیگر رهبران اقلیت گفت این "روزی خوب" برای آمریکایی‌هاست و افزود "ما سال‌ها تلاش کردیم تا از دسترسی مردم به مراقبت‌های بهداشتی ارزان و با کیفیت اطمینان حاصل کنیم."

این اولین بخش مصوبه‌ای بود که کاخ سفید و کنگره تحت کنترل جمهوری خواهان پیش می‌بردند و محکی اولیه در دوره ریاست جمهوری ترامپ بود؛ زمانی که باید در اوج قدرت و حزب او در انسجام کامل می بود. علی‌رغم همه اینها ترامپ، پل راین و جمهوری خواهانی که واشنگتن را می‌گردانند نتوانستند کار را به انجام برسانند. یک مشکل اساسی این لایحه مخالفت افکار عمومی با آن بود. یک نظرسنجی اخیر نشان داد که فقط ۱۷ درصد از آن حمایت می‌کنند.

ترامپ پس از این تحولات گفت که اوباماکر به زودی "فرو می‌پاشد." او گفت: "باید بگذاریم اوباماکر برای مدتی به راهش ادامه دهد" و افزود که اگر دموکرات‌ها "متمدن بودند و متحد می‌شدند" دو حزب می‌توانستند "یک لایحه مراقبت‌های بهداشتی عالی" را آماده کنند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که از حامیان سرسخت طرح جدید برای تغییر بیمه درمانی بود، در جمع خبرنگاران گفت: "امروز خیلی به هدف نزدیک شده بودیم، اما در نهایت کم آوردیم و فعلا با بیمه اوباما طرفیم. نمی‌خواهم ظاهر خوبی به قضیه بدهیم. امروز برای ما روز مایوس کننده‌ای بود. انجام کارهای بزرگ سخت است. تا آینده نامعلوم باید با اوباماکر بسازیم اما این پایان قضیه نیست."

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید