Performancing Metrics

این 4 وزیرِ روحانی، سیبل کاندیداهای اصولگرا در مناظره های انتخاباتی خواهند بود | اتاق خبر
کد خبر: 390759
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1396 - 12:51
المانیتور:
انتخابات ریاست جمهوری ایران به نظر جنجالی خواهد شد. ائتلاف اعتدال گرایان و اصلاح طلبان در یک سو و جریان اصولگرا در سوی دیگر قرار دارند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از انتخاب، المانیتور نوشت: انتخابات ریاست جمهوری ایران به نظر جنجالی خواهد شد. ائتلاف اعتدال گرایان و اصلاح طلبان در یک سو و جریان اصولگرا در سوی دیگر قرار دارند. 

 
به گزارش «انتخاب»؛ درحالیکه روحانی قصد کاندیداتوری مجدد دارد، مخالفان او به شدت سعی دارند که بر روی یک کاندیدای واحد به اجماع برسند، دورنمایی که به نظر به دلیل اختلافات داخلی غیر قابل دستیابی است.  اصولگرایان چه یک کاندیدا داشته باشند، چه بیشتر،   روحانی روزهای سختی پیش رو خواهد داشت. او که تنها کاندیدای اعتدال گرایان و اصلاح طلبان است، باید در مقابل سخنان تند و تیز مخالفانش در انتخابات و همچنین هدف گرفتن حلقه ی نزدیک به او تاب بیاورد.
 
اصولگرایان چهار هدف در انتخابات ریاست جمهوری دارند که قطعا به انها حمله خواهند کرد:
 
1/ محمدجواد ظریف - وزیر خارجه 
 
مذاکره کننده هسته ای ایران یکی از اهداف همیشگی اصولگرایان بوده است. آغاز مذاکرات هسته ای با مخالفت جدی  اصولگرایان و متهم کردن روحانی و وزیر خارجه اش به اعطای امتیازات بیشتر به غرب مواجه شد. پس از تحقق برجام، حملات بازهم متوقف نشد. در عوض، انتقادات اصولگرایان افزایش پیدا کرد.  این بدین معناست که این منازعه به درون مناظرات انتخابات ریاست جمهوری هم کشیده خواهد شد، همانطور که جلیلی در ماظرات انتخابات گذشته پای بحث هسته ای را به میدان باز کرد.
 
2/ وزیر اقتصاد، علی طیب نیا
 
وقتی طیب نیا وزارت اقتصاد را در دست گرفت، ایران از تورم بسیار زیادی و نرخ 12 درصدی بیکاری و بی ثباتی ریال رنج می برد که میراث دولت احمدی نژاد بود.
 
طیب نیا که به اقدامات ضد تورمی اش مشهور است، تورم را تک رقمی کرده است و موفق به تبدیل رشد منفی ایران به رشد مثبت شده، آن همپیش از لغو تحریم ها. با این حال، این موارد او را از انتقادات و حملات مصون نکرده است. پس از برجام و افزایش عامدانه سطح توقعات مردم از سوی اصولگرایان،  اکنون این گروه ها با انتشار گزارش های منفی، از عدم توانایی دولت روحانی سخن می گویند. این درحالی است که عملکرد طیب نیا از سوی صندوق بین المللی پول و بانک جهانی مورد تایید قرار گرفته است.
 
3/ بیژن زنگنه - وزیر نفت
 
از نخستین روزهای دولت روحانی و حتی پیش از انکه زنگنه رای اعتماد بگیرد، این مرد به شدت از سوی اصولگرایان تحت فشار بود.  زنگنه در چندین سال گذشته  موفق به افزایش تولید نفت ایران و بازگرداندن سطح تولید به قبل از تحریم ها شده است. اصولگرایان معتقدند که وزارت نفت روحانی، قراردادهایی با غربی ها امضا کرده که طی ان امیتازات زیادی به انها اعطا شده است.
 
4/ حسن قاضی زاده ه هاشمی - وزیر بهداشت
 
قاضی زاده هاشمی همراه با ظریف، یکی از برگ برنده های روحانی در انتخابات هستند. اجرای طرح روحانی کر یا طرح سلامت که مشابه طرح اوباما در امریکا بود، بیش از 10 میلیون ایرانی را تحت پوشش درمانی قرار داد. این طرح از سوی برخی از اصولگرایان نیز مورد استقبال قرار گرفته اما باعث نشده که قاضی زاده سیبل نشود. او اخیرا در تلویزیون ایران به شدت مورد حمله قرار گرفت. 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید