Performancing Metrics

ایجاد اشتغال نیازمند توسعه طرح‌های کم هزینه است | اتاق خبر
کد خبر: 390765
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1396 - 13:18
قائم مقام ربیعی عنوان کرد؛
قائم مقام وزیر کار گفت: ایجاد اشتغال نیازمند توسعه طرح‌های اشتغال‌زا با هزینه کم است.

به گزارش  اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سید ابوالحسن  فیروزآبادی آیین افتتاح  شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور بیجار، اظهار داشت: برای ایجاد هر شغل در این شرکت معدنی حدود ۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برای تسریع در ایجاد اشتغال‌های کلان نیازمند توسعه طرح‌های اشتغال‌زا با هزینه کمتری هستیم، افزود: در این راستا طرح تکاپو را به‌صورت پایلوت در چند استان کشور از جمله کردستان راه اندازی کردیم که امیدواریم با زمینه سازی مناسبی که برای این طرح فراهم شده، شاهد اشتغال‌زایی بالا و رفاه مناسب این طرح در سال جاری باشیم.

فیروزآبادی به رسته‌های طرح تکاپو از جمله کشاورزی، گردشگری و ای سی تی اشاره کرد و گفت: موفقیت طرح تکاپو می‌تواند از مهاجرت‌های بی رویه به شهرها و ایجاد حاشیه نشینی های نامناسب جلوگیری کند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار همکاری و تعامل مردم و همت و پشتکار مسئولان برای پیشبرد برنامه‌های توسعه از جمله در زمینه اشتغال و سرمایه گذاری در کشور شد و اظهار امیدواری کرد: سفر ریاست جمهوری به کردستان باعث خیر و برکت هر چه بیشتر در این زمینه شود.

با بهره برداری از این شرکت بزرگ تولیدی که دارای ذخیره احتمالی ۵۰ میلیون تُن سنگ آهن با عیار ۴۵ درصد است برای ۹۰ نفر شغل مستقیم ایجاد شدتاکنون بالغ بر ۷ میلیون یورو جهت راه اندازی و بهره برداری از شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور بیجار با ظرفیت اسخراج سالانه ۷۵۰ هزار تُن، سرمایه گذاری شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید