Performancing Metrics

تصمیم نهایی برای تمدید توافق اوپک تیرماه اتخاذ می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 390823
تاریخ انتشار: 7 فروردین 1396 - 13:27
خبرگزاری روسی؛
کمیته مشترک رصد توافق کاهش تولید نفت اوپکی ها و غیر اوپکی ها اعلام کرد که تصمیم نهایی بر سر تمدید کاهش تولید نفت در ماه می اتخاذ می‌شود و مشروط به شرایط بازار خواهد بود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، بیشتر شرکت کنندگان در نشست کمیته مشترک رصد توافق کاهش تولید نفت اوپکی ها و غیر اوپکی ها که متشکل از وزرای نفتی سه کشور عضو اوپک یعنی ونزوئلا، کویت و الجزایر و همچنین دو کشور غیر اوپکی روسیه و عمان است، با بررسی شرایط بازار نفت خواهان تمدید توافق کاهش تولید نفت شدند.  

این در حالی است که تصمیم نهایی بر سر توافق کاهش تولید نفت برای شش ماه دیگر به ماه می (تیرماه) موکول شد و اجرای آن مشروط به شرایط بازار است.

محمد بارکیندو(دبیر کل اوپک)، جابر العیبی(وزیر نفت عراق) و محمد فارج المزروعی (وزیر نفت امارات متحده عربی) در جلسه اخیر نشست کمیته مشترک رصد توافق کاهش تولید نفت اوپکی ها و غیر اوپکی ها که در کویت برگزار شد، شرکت کردند.

البته کمیته مشترک رصد توافق کاهش تولید نفت اوپکی ها و غیر اوپکی ها خواهان پایبندی ۱۰۰ درصدی کشورها به توافق تولید کاهش شد.

بر همین اساس، با توجه به بیانیه صادر شده از سوی این کمیته، سطح پایبندی به توافق کاهش تولید نفت از سوی کشورهای تولید کننده به ۹۴ درصد رسیده و تا کنون ۸ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید