Performancing Metrics

ضرورت تمرکز بر طراحی و تولید خودروی ملی | اتاق خبر
کد خبر: 390857
تاریخ انتشار: 8 فروردین 1396 - 10:06
/اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال/
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: برای تحقق تولید و اشتغال در صنعت خودرو باید بر طراحی و تولید خودروی ملی تمرکز شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ابوالفضل خلخالی اظهار کرد: طراحی و تولید خودرو با برند ملی بهترین راه برای حفظ و افزایش اشتغال در صنعت خودرو و صنایع وابسته به‌ویژه صنعت قطعه‌سازی است.

وی با بیان اینکه صنایع بالادستی و پایین دستی زیادی وابسته به صنعت خودرو هستند، خاطرنشان کرد: صنعت خودرو نقش پیشران را در میان صنایع داشته و تقویت آن کمک به توسعه صنعت و اشتغال داخلی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: برای تقویت صنعت خودرو باید در زمینه طراحی و تولید خودرو با برند داخلی و ملی و بهره‌گیری از توان قطعه‌سازان داخلی تمرکز شود.

وی افزود: در این زمینه باید نقاط قوت و ضعف خودروهای فعلی که با برند داخلی تولید شده‌اند بررسی و در فرایند تولید خودروهای جدید، نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

خلخالی با بیان اینکه باید متناسب با طراحی و تولید خودروهای جدید زنجیره تامین قوی و متکی بر دانش روز نیز ایجاد شود، تصریح کرد: البته در فرایند تولید خودروهای ملی نباید از دانش روز صنعت خودروسازی جهان غافل بود و باید با مشارکت با خودروسازان معتبر بین‌المللی دانش فنی در داخل کشور بومی‌سازی شود که این مهم نیز با قراردادهای منعقده با خودروسازان خارجی در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید