Performancing Metrics

اوضاع در موصل فاجعه‌بار است | اتاق خبر
کد خبر: 390889
تاریخ انتشار: 8 فروردین 1396 - 19:57
رئیس جمهور عراق:
فواد معصوم در مصاحبه با خبرگزاری "اسپوتنیک" اعلام کرد اوضاع فعلی در موصل فاجعه انسانی است اما معقولانه نیست این شهر را در دست تروریست‌ها باقی بماند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فواد معصوم، رئیس جمهور عراق در این مصاحبه گفت: اوضاع انسانی در موصل "بغرنج" است و دلیل آن این است که تروریست‌ها از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند لذا معقولانه نیست که این شهر در دست تروریست‌ها باقی مانده و مرکز فعالیت آنها شود. مبارزه با تروریست‌ها ضروری است و این مبارزه هزینه دارد.

معصوم گفت: طبعا آنچه در موصل شاهدش هستیم فاجعه است این شهروندان امروز آواره شده‌اند و در چادر زندگی می‌کنند و اوضاع انسانی در این شهر واقعا دشوار است. داعش از وضعیت جغرافیایی موصل سوء استفاده و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند در عملیات ارتش عراق هدفگیری ساکنان و تخریب مناطق هدف نیست اما احیانا برخی خطاهای غیرعمدی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: نمی‌توان گفت بعد از نبرد موصل درگیری طایفه‌ای رخ نمی‌دهد برخی احزاب سیاسی هستند که خود را پشت شعارهای طایفه‌ای پنهان کی‌کنند و لذا بعد از نبرد موصل باید اقداماتی بسیار مهم اتخاذ شود که آشتی ملی در راس این اقدامات است.

وی افزود: پیروزی نهایی بر داعش و ریشه‌کن کردن آن زمان بر است اما من گمان می‌کنم که حضور داعش به عنوان نیروی نظامی روی زمین طی مدت زمان کوتاهی خاتمه خواهد یافت.
رئیس جمهور عراق عنوان داشت: برای پیروزی بر داعش به عنوان سازمانی که به فعالیت خود ادامه می‌دهد زمان بیشتری لازم است.
معصوم خاطر نشان کرد: اگر در خصوص دیدگاه‌های نظامی صحبت کنیم ، اکنون ارتش عراق و سایر تشکل‌ها با داعش می‌جنگند. ما کمک‌هایی از کشورهای مختلف دریافت کرده و می‌کنیم ، اما برای همکاری و مشورت با سایر کشورها پس از پیروزی بر داعش به عنوان نیروی نظامی به زمان نیاز داریم. برای آنکه داعش فقط یک نیروی نظامی نیست بلکه ایدئولوژی تروریستی است که به سایر اشکال منتقل می شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید