Performancing Metrics

نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها چه زمانی اعلام می شود؟+جزئیات | اتاق خبر
کد خبر: 390919
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1396 - 13:20
نتیجه استعلام صلاحیت داوطلبان به صورت روزانه به مراجع چهارگانه، قوه‌قضائیه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت احوال فرستاده می‌شود و اعلام نتایج بررسی‌های آنها از تاریخ هفتم فروردینماه 96 تا 16 فروردین اعلام خواهد شد.
نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهر تا ۱۶ فروردین اعلام می شود.
 
به گزارش اتاق خبر به نقل از انتخاب؛ نتیجه استعلام صلاحیت داوطلبان به صورت روزانه به مراجع چهارگانه، قوه‌قضائیه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت احوال فرستاده می‌شود و اعلام نتایج بررسی‌های آنها از تاریخ هفتم فروردینماه 96 تا 16 فروردین اعلام خواهد شد.
 
رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی از 17 تا 23 فروردینماه به مدت 7 روز ادامه خواهد داشت.
 
بعد از اعلام نظر هیئت‌های اجرایی، نوبت به اعلام نظر هیئت‌های نظارت شهرستان و بخش می‌رسد که این مهم از 25 تا 30 فروردینماه 96 صورت می‌گیرد و این نظرات روز اول اردیبهشتماه 96 به هیئت‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.
 
نتایج بررسی صلاحیت‌ها در تاریخ دوم اردیبهشتماه 96 از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام خواهد شد.
 
سوم تا ششم اردیبهشتماه داوطلبان معترض به رد صلاحیت خود می‌توانند به هیئت‌های نظارت بالادستی مراجعه کنند. این هیئت‌ها از تاریخ هفتم تا 16 اردیبهشتماه، به مدت 10 روز در هیئت‌های نظارت شهرستان و استان به این شکایات رسیدگی خواهند کرد.
 
نتیجه بررسی شکایات در تاریخ هفدهم اردیبهشتماه 96 از طریق هیئت‌های نظارت شهرستان و استان به هیئت‌های اجرایی ابلاغ شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.
 
اسامی داوطلبان از تاریخ 18 تا 20 اردیبهشتماه تهیه و منتشر می‌شود و در همین بازه زمانی، دستگاه‌های الکترونیک نیز در حوزه‌های تعیین شده با نظر هیئت‌های نظارت، مستقر خواهد شد.
 
مهلت تبلیغات یک هفته‌ای داوطلبان تأیید صلاحیتشده، از تاریخ 21 تا 27 اردیبهشتماه 96 خواهد بود که از تاریخ 28 اردیبهشتماه، هرگونه فعالیت تبلیغاتی ممنوع است.
 
کسانی که پس از اعلام نتیجه انتخابات نسبت به آرای خود اعتراض دارند برابر ماده 55 و 56 قانون انتخابات شوراها، دو روز از زمان اعلام نتیجه فرصت دارند تا شکایت خود را به هیئت‌های نظارت اعلام کنند. رسیدگی و اعلام نظر نهایی هیئت‌های نظارت شهرستان و استان به شکایت‌های ثبت‌ شده، تا 15 روز پس از اخذ شکایت خواهد بود.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید